شناسهٔ خبر: 67229 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

وزش باد و بارش باران در سه روز آینده در شرق و مرکز کشور/ تهران گرم‌تر می‌شود

آب و هوا امروز رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های شمال شرقی و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری بنا به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های خراسان شمالی، شرق سمنان، ارتفاعات گلستان، نیمه شمالی خراسان رضوی، بخش‌هایی از استان کرمان، نیمه شمالی سیستان و بولچستان و خراسان‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

برای فردا یکشنبه بارش پراکنده در نوار شمالی کشور در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، استان اردبیل و دامنه‌های شمالی البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی و همچنین در ساعات بعدازظهر برای استان‌های اصفهان، یزد و کرمان دور از انتظار نیست.

دوشنبه در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و دامنه زاگرس‌ جنوبی در استان‌های کرمان، شمال هرمزگان و در استان سیستان و بلوچستان و یزد رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین یکشنبه و دوشنبه به علت وزش باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

شایان ذکر است که فردا و روز دوشنبه به علت وزش باد شدید مرکز و شرق خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج است.

تهران امروز کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر و بیشینه دمای ۱۹ درجه بالای صفر را تجربه خواهد کرد و انتظار می‌رود شرایط آب و هوایی پایتخت که امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد را تجربه خواهد کرد طی سه روز آینده هم برقرار باشد.

براین اساس برای تهران طی روزهای آینده افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و این انتظار وجود دارد که دمای مرکز کشور تا ۳ درجه افزایش دما را تجربه کند.

اهواز، بندرعباس و بوشهر سه مرکز استان جنوبی کشورمان با پیش‌بینی بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر امروز گرم‌ترین مراکز استان خواهند بود و در مقابل تبریز و ارومیه با کمینه دمای ۱۹ و ۲۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان هستند.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.