شناسهٔ خبر: 67259 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

شش هزار متر مکعب ریزش‌برداری در جاده اردبیل- سرچم در ۵۰ روز

بازدید مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از انجام شش هزار متر مکعب ریزش برداری در محور اردبیل- سرچم در مدت ۵۰ روز اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید محور اردبیل- سرچم تصریح کرد: از ابتدای سال جاری در عملیات مختلف بیش از شش هزار متر مکعب ریزش‌برداری در محور اردبیل- سرچم به دلیل شرایط جوی، بارش برف و باران و ریزش کوه انجام شده است.

رحمتی افزود: در برخی عملیات راهداری همزمان با برف روبی و نمک پاشی در ارتفاعات ریزش برداری نیز انجام شده تا ایمنی تردد در این محور برای رانندگان تامین شود.

عضو شورای ترافیک استان افزود: با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری شاهد بارش های متعدد برف و باران در محورها بودیم، از ابتدای فروردین امسال حجم ذکر شده از ریزش برداری انجام شده و عملیات ریزش برداری و لق گیری  در صورت نیاز مجددا انجام می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص آخرین وضعیت ریزش برداری در جاده سرچم افزود: در روزهای اخیر نیز ۴۰۰ متر مکعب ریزش برداری در کیلومتر ۱۰۵ و ۱۰۶ جاده اردبیل- سرچم انجام شده و تردد در این محور برقرار است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان با تقدیر از همکاری پلیس راه در مدیریت ترافیک و ریزش برداری در این محور گفت: محور اردبیل- سرچم از محورهای پرترافیک استان به ویژه برای خودروهای سنگین است و به همین دلیل با دقت و مراقبت تردد خودروها با عملیات مختلف راهداری ایمن می شود.

به گفته رحمتی در برخی مواقع راهداران با تجهیزات لازم به ارتفاعات صعود کرده و نسبت به تثبیت سنگ های لق و ایمن سازی سنگ ها اقدام می کنند.

عضو شورای اداری استان اظهار کرد: با تلاش راهداران که در برخی ایام سال در دمای زیر صفر و شرایط نامناسب جوی خدمت رسانی می کنند، سفری ایمن برای رانندگان و مسافران تدارک دیده می شود.

برچسب‌ها: