شناسهٔ خبر: 67298 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازسازی محورهای تخریب شده ناشی از سیل شهرستان طبس ادامه دارد

سیل سرپرست اداره راهدای و حمل و نقل جاده‌ای طبس از بازسازی محورهای تخریب شده ناشی از سیل این شهرستان به طول ۴۲۱ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، محسن حیدری گفت:  دراثر بارندگی های اخیر خساراتی بالغ بر ۳۵۶،۷۸۰ میلیون ریال به  ابنیه فنی و جسم راه از آغاز شروع طرح نوروزی (۲۵ اسفند ماه۹۷ )در۴ مرحله بارندگی که در تعدادی موارد به انسداد کامل و تخریب مسیر منجر می شد که با تلاش راهداران این اداره  و با احداث راه انحرافی جایگزینی بر تردد محورها در نظز گرفته شده که متعاقبا به بازسازی مسیر تخریبی می پرداختند.

وی افزود: در همین راستا شایان توجه است که  ۳۰۰ فقره ابنیه فنی و آبنما و ۴۲۱ کیلومتر از راههای استحفاظی این اداره در سیل های اخیر ایراد خسارت شده که این امر در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

شایان ذکر است پس از اتمام عملیات بازسازی خرابی های ناشی از سیل های اخیر، حذف ۲ آبنما در محور طبس – اصفهان  و عملیات احداث دو دستگاه ابنیه فنی در این محور همچنین روکش آسفالت شش کیلومتر از محور طبس - اصفهان، ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت محور طبس – بشرویه ، پنج کیلومتر روکش آسفالت طبس – دیهوک ، پنج کیلومتر روکش آسفالت محور طبس-یزد و همچنین ۶ کیلومتر روکش ماسه آسفالت راه روستایی آبخورگ در دست اقدام این اداره است و مضافا ۵۰ کیلومتر انتهایی از محور طبس- یزد که از وضعیت رویه آسفالتی خوبی برخوردار نمی باشد نیز جهت انجام روکش آسفالت در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

لازم به ذکر است: طبقه بندی راه هاي موجود از منظر طولی مشتمل بر ۱۰۰۰ كيلومتر راه آسفالته، ۸۵ كيلومتر راه شوسه و ۷۹۱ كيلومتر راه خاکی است که سطح حوزه استحفاظي اين اداره را تشکیل می‌دهد.