شناسهٔ خبر: 67335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از بافت های تاریخی ساری

نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در بازدید از بافت‌های تاریخی ساری گفت: احیاءو بهره برداری مجدد از این مکانهای تاریخی از برنامه های در دست اجرا این اداره کل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران, سید محمد نظری در  حاشیه بازدیدی که در راستای صیانت و حفاظت از خانه های تاریخی از اماکن تاریخی همچون آب انبار نو (خانه فاضلی‌ها، خانه صادقیان، خانه کلبادی) داشت با اشاره به اینکه اماکن و بنای تاریخی شناسنامه هویتی شهر و فرهنگ ما هستند باید نسبت به حفظ این اماکن با مرمت دقیق و حفظ هویت اصلی شان اقدام گردد  و از این اماکن در راستای جذب گردشگر و با نگرش آشنایی با فرعنگ غنی مازندران استفاده بهینه شود.

در این بازدید عنوان کرد: احیاء و توجه ویژه به کارکرد فضائی و فرهنگی محدوده های تاریخی و سایر اجزا  ناکارآمد در پهنه های شهرها اولویت مهم وزارت راه و شهرسازی در ساماندهی حوزه شهرهای کشور است.

نظری با اشاره به اینکه می بایست  در اسرع وقت نسبت به مرمت استحفاظی خانه های تاریخی  با توجه به تخصیص اعتبار اقدام شود افزود : اخذ پیمانکار ذیصلاح و عملیاتی کردن این پروژه اقدام باید در زودترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه نهادهای متولی در حوزه عرصه های ناکارآمد شهرها از اتفاق و اجماع لازم برخوردار نیستند و از این رو به نابسامانی در ساخت شهرها به یک دغدغه اصلی تبدیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران  تاکید کرد: ستادهای بازآفرینی شهری در استانها و شهرها با هدف تقسیم وظایف و تعریف اقدامات با جدیت قابل توجه در حال پیگیری است .

وی در ادامه  با اشاره به وجود ساختمان های تاریخی به عنوان نگین های معماری و فرهنگ شهری در تاریخ مازندران اظهار داشت : احیاءو بهره برداری مجدد از این مکانهای تاریخی از برنامه های در دست اجرا این اداره کل است.

نظری ضمن بازدید از ساختمان های تاریخی سردار جلیل وخانه فاضلی بر اجرای طرح های احیاء در ساختمان های تاریخی مذکور با مشارکت نهادهای همکار تاکید و خاطر نشان ساخت: محدوده های تاریخی شهرهای بابل و آمل نیز در برنامه های بازآفرینی این اداره کل لحاظ شده است.