شناسهٔ خبر: 6748 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفر استاني به فارس - ۱۷

راه آهن شیراز – گلگهر به شکل جدی اجرایی می‌شود/ موافقت با احداث ۱۰۰۰ کیلومتر آزاد راه نشان دهنده اعتماد دولت به سرمایه‌گذاران است

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن شیراز – گل گهر که آرزوی دیرینه مردم نی ریز است در اولین گشایش اعتبارات به شکل جدی اجرایی می گردد و ارتباط مستقیم ریلی با بندرعباس برقرار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، دکتر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به استان فارس و همزمان با سفر رییس جمهور به این استان در جلسه شورای اداری شهرستان نی‌ریز با بیان مطلب فوق گفت: تمامی مطالبات مردم این شهرستان را تعقیب خواهیم کرد و قبل از اینکه وعده بدهیم علاقه مند هستیم بررسی های فنی را صورت داده و سپس در عمل ثابت نماییم که پیگیر جدی توسعه هستیم.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نیریز شهرستانی پرتعادل از هر حیث است گفت: امروزه در حال گذراندن شرایطی خاص در کشورمان هستیم که اگر نگاهی به موقعیت خودمان در منطقه بیاندازیم متوجه این مسئله خواهید شد.

وی افزود : با نگاهی به موقعیتمان می بینید که در چه منطقه پرتلاطمی هستیم؛افغانستان،عراق و سوریه و اخیرا یمن و عربستان سعودی شرایط نامساعدی را در منطقه خاورمیانه سپری می کنند.

وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای اداری شهرستان نی ریز ادامه داد : بزرگترین و مهم ترین سیا ست ما این است که امنیت و آرامش ملت را فراهم کنیم ، هر چند برخی تند رویها ما را به جاهای بسیار سختی کشاند ولی تدبیر مقام معظم رهبری به نحوی بود که این ملت را از پرتاب در حفره های آتش بر حذر داشت و خوشبختانه با آمدن دولت تدبیر و امید ،آرامش و صفا به مردم بر می گردد.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان ساخت: ما به دلیل مسئولیت مان بیش از شما با مشکلات کشور دست و پنجه نرم می کنیم که در این راستا همه ما باید حداکثر استفاده را از منابعمان بکنیم.

وی با بیان اینکه صد برابر بیشتر از توان دولت به توان مردم اعتقاد داریم اظهار داشت : اگر مردم بخواهند و وحدت داشته باشند با توکل به خداوند می توانند هر آنچه را که می خواهند بدست بیاورند.

دکتر آخوندی اضافه کرد : باید تدبیر کنیم و از اقدامات پر خطر و خطرات بی سود پرهیز کنیم تا بتوانیم این دوره سخت را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه مطمئنیم از این شرایط بسیار سخت عبور خواهیم کرد گفت: در همین مدت کوتاه که دولت تدبیر امید روی کار آمده است می بینیم که تا چه اندازه عزت ایران حفظ شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کنترل روند افسار گسیخته تورم توسط دولت نشان دهنده زحمات دولت است اضافه کرد: اگر بخواهیم مجددا تولید نفت ایران را به دو برابر وضعیت فعلی برسانیم به میلیاردها دلار سرمایه گذاری نیاز است،در حوزه راه آهن نزدیک به ۲۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است ، در حوزه حمل و نقل هوایی نیاز به ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری داریم و هرجا که بخواهیم ورود پیدا کنیم نیاز به میلیاردها سرمایه داریم اما ما می توانیم همه این کارها را بکنیم که البته نیازمند زیر ساخت های فراوان است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ثبات سیاسی و اجتماعی در ایران سبب می شود که علاقمندان به سرمایه گذاری به صورتی جدی وارد عمل شوند.

عباس آخوندی خاطر نشان ساخت : مجموعاً  ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آزاد راه در ایران وجود دارد اما این دولت تا کنون با احداث هزار کیلومتر آزاد راه موافقت نموده که این نشان دهنده اعتماد به سرمایه گذاران هست.

دکتر آخوندی بزرگترین پروژه تاثیر گذار توسعه شهرستان نیریز را پروژه راه آهن شیراز – گل گهر عنوان کرد و افزود : امیدواریم در اولین گشایش اعتبارات به شکلی جدی آرزوی دیرینه مردم این شهرستان که همین پروژه هست را تحقق بخشیم و ارتباط مستقیم ریلی فارس را به بندر عباس برقرار نماییم و این منطقه را به شبکه راه آهن کشور متصل کنیم.

دکتر آخوندی با بیان اینکه تمامی مطالبات مردم این شهرستان را تعقیب خواهیم کرد اظهار داشت : قبل از اینکه وعده بدهیم علاقه مند هستیم بررسی های فنی را صورت داده و سپس در عمل ثابت نماییم که پیگیر جدی توسعه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۸ کیلومتر از بزرگراه رونیز – استهبان – نی ریز را با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح می کنیم گفت : این پروژه را انشاء اله ادامه خواهیم داد تا دسترسی ایمن و روان به این منطقه وجود داشته باشد.

وی که به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور در شهرستان نیریز حضور یافته بود گفت : متاسفانه وضعیت آب های زیر زمینی در این منطقه بسیار خطرناک است که دولت در این بخش به دنبال نگاههای جدیدی است.

بر اساس این گزارش جلسه شورای اداری شهرستان نیریز با حضور سقایی نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس شورای اسلامی،مهندس عشایری مدیر کل راه و شهرسازی فارس،دکتر خادمی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،حسن نیا معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده های کشور،فرماندار نی ریز و جمع کثیری از مدیران و مسئولان استانی و محلی و مردم برگزار گردید.

گفتنی است : در گردهمایی مشترک نمایندگان اقشار مختلف مردم و شورای اداری شهرستان نی ریز با حضور دکتر آخوندی نماینده ویژه رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مطالبات مردم شهرستان نیریز نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما