شناسهٔ خبر: 67481 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

واگذاری ۳۹ هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین

استانداری قزوین مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تاکنون ۳۹ هزار و ۳۷۱ واحد مسکن مهر در استان قزوین به متقاضیان واگذار شده و یک هزار و۱۳۴ واحد نیمه تمام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در جلسه شورای مسکن که در استانداری برگزار شد گفت: در استان قزوین ۱۲۰ تعاونی مسکن داریم که در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ۵ هزار و ۶۵۴ واحد است و در بافت فرسوده هم ۸ هزار و ۸۴۲ واحد داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: سهم استان قزوین در مسکن مهر بالغ بر ۵۸ هزار و ۹۳۹ واحد است که ۵۳۸۳۹ واحد آن تاکنون افتتاح شده و ۳۹ هزار و ۳۷۱ واحد آن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر به متقاضیان واگذار شده است.

وی بیان کرد: همچنین هزار و ۱۳۴ واحد مسکن مهر نیمه تمام و متوقف و ۱۹۲ واحد آماده افتتاح است که از این مجموع ۱۵۶ واحد آن پروژه سه جانبه و ۳۶ واحد تعاونی آماده واگذاری است .

حق لطفی یادآور شد: در سال ۹۶ با توجه به نبود تقاضا برای برخی از واحدهای مسکن مهر با تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی تعداد ۴۲۵ واحد برای مددجویان پیش بینی شد که در این راستا ۲۲۹ نفر معرفی شدند و به ۲۰۳ نفر مسکن مهر واگذار شده است.

وی بیان کرد: برای تأمین فضای آموزشی مورد نیاز مسکن مهر به ویژه در ناحیه شهری مهرگان ۱۰ مدرسه توسط اداره راه و شهرسازی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی ساخته و تحویل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین همچنین بیان کرد: برای تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر در کشور ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده که در صورت تأمین سهم استان قزوین و ابلاغ به استان‌ها اقدام لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.