شناسهٔ خبر: 67487 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون برنامه‌ریزی ومدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از پروژه‌های استان زنجان

امینی در زنجان معاون برنامه‌ریزی ومدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های راه ارتباطی زنجان – شفت – ملاسرا ، زنجان – کیلوان – منجیل و زنجان درام – کلور خلخال از پیگیری اعتبار برای تکمیل آنها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهر سازی استان زنجان, سه پروژه راه ارتباطی زنجان – شفت – ملاسرا ، زنجان – کیلوان – منجیل و زنجان درام – کلور خلخال در شهرستان طارم از پروژه های در حال اجرا و فعال استان هستند.

امیرامینی معاون برنامه ریزی ومدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به همراه وقفچی نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهر سازی استان و جمعی از مسئولین شهرستانی از این محورها بازدید کردند.

راه ارتباطی زنجان- بناب - طارم در دو قطعه ۷ و۱۴کیلومتری در دست اجرا است.

امینی گفت: این پروژه ۲۱ کیلومتری احجام بسیار بالای دارد بطوری که ۵ میلیون متر مکعب خاک برداری و یک و نیم تا دو میلیون متر مکعب خاک ریزی نیاز هست پروژه بسیار بزرگ و نفس گیری هست ونیاز به منابع اعتباری دارد به دنبال منابع هستیم که تامین کنیم.

 وی افزود: امسال دولت و مجلس برای این محوراعتباری را تصویب کرده اند ان شا الله اگر بتوانیم این اعتبار را اختصا ص بدهیم و تخصیص بگیریم فکر کنم بتوانیم حدود ۵۰در صد پروژه را پیش ببریم سرجمع برای این مسیرکه نیاز به احداث تونل هم دارد ۸۰۰میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می باشدتا سانان بگیرد.

راه ارتباطی درام – کلور – خلخال به طول ۲۸ کیلومتر از سال ۹۳ شروع و ارتباط بین استان اردبیل وزنجان می باشد و مسیر استان اردبیل به پایتخت را با گذر از شهرستان طارم زنجان یکصد کیلومترکاهش می دهد.

از۱۰ونیم کیلومتر این پروژه که در دست اجرا می باشد چهار و نیم کیلومتر تکمیل وزیر بار ترافیک رفته و شش کیلومتر باقی مانده در صورت تامین اعتبار تا پایان خردادماه سال آینده بهره برداری خواهد شد.

 امینی در پایان گفت: این ۲۸ کیلومترحدود ۵۲ میلیار تومان قرارداد دارد بعد از گذشت یکسال فعالیت پیمانکار هفت کیلومتر آماده روسازی است.