شناسهٔ خبر: 67488 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن عنوان کرد:

روابط عمومی عنصری مهم در ارتقا و پیشرفت هر سازمان است

سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: روابط عمومی نه به عنوان یک نهاد تشریفاتی و اجرایی بلکه به عنوان بازوی توانمند مشورتی و مدیریتی و عنصری مهم در ارتقا و پیشرفت هر سازمان، جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: ۲۷ اردیبهشت ماه که روز روابط عمومی و ارتباطات نام نهاده شده صرفا متعلق به شاغلین یک حرفه نیست بلکه این روز در واقع متعلق به تمام کسانی است که اخلاق حسنه دارند و خداوند نعمت پرسشگری و پاسخگویی را به آنان عطا کرده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: این روز بهانه‌ای است که به یاد بیاوریم پیشرفت و توسعه یک جامعه بیش از همه در گرو سازوکارهایی چون توزیع عادلانه اطلاعات، روشن گری افکار عمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان‌ها به منظور افزایش سطح مشارکت عمومی و پاسخگو بودن و شفافیت در انجام امور به منظور برقراری سلامت اداری و ایجاد نشاط و انگیزه در مخاطبان از طریق توسعه مشارکت ذینفعان است که بدون شک ماموریت انجام این مهم در هر مجموعه جزء وظایف اصلی روابط عمومی‌ها است که با به خدمت گرفتن انواع روش‌های هنرمندانه، به عنوان قلب تپنده سازمان‌ها و شرکت‌ها و دستگاه‌ها نقش مهمی در ایجاد امکان ارزیابی قدرت وضعف سازمان‌ها و پاسخ دهی به افکار عمومی و برقراری ارتباطات دو سویه درون و برون سازمانی ایفا می‌کنند. لذا روابط عمومی نه به عنوان یک نهاد تشریفاتی و اجرایی بلکه به عنوان بازوی توانمند مشورتی و مدیریتی و عنصری مهم در ارتقا و پیشرفت هر سازمان، جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: در راه آهن علاوه بر مطالب پیش گرفته شده ارتباطات معنای عمیق و گسترده تری نیز دارد زیرا انتقال پیام و اطلاعات میان دو یا چند نقطه با فاصله کم تا زیاد در قالب سیگنال‌ها، یکی از ارکان مهم در سیر و حرکت قطارهاست که نقش عمده و اساسی در ارتقاء ایمنی سیر و حرکت قطارها دارد، این مهم با رشد تصاعدی حجم داده‌ها و اطلاعات در راه آهن هر روزه بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: نقش روابط عمومی و اطلاع رسانی به عنوان پل ارتباطی دوسویه شرکت و افکار عمومی و سیاست گذاران جامعه و همچنین ارتباط دوسویه مدیران و کارکنان هر مجموعه بسیار حساس و اساسی است. محتوا و محصول عینی روابط عمومی کمک به ایجاد و توسعه اعتماد و اطمینان بخشی اقناعی در خصوص عملکرد و راهبردهای شرکت برای افکار عمومی و اثرپذیری در تصمیم گیری‌های کلان در مسیر توسعه صنعت ریلی کشور است. روابط عمومی علی رغم انجام ماموریت‌های ذاتی و درون زای خود، در کنار اقدامات و اقتدار عملیاتی شرکت، با ارائه گزارش عملکرد و پاسخ و نقطه نظرات هر مجموعه و بیان نقطه نظرات و دیدگاه ذینفعان نسبت به شرکت، موجب انگیزش و ارتقای روحیه تلاشگران صنعت ریلی به سوی کارآمدی بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: یک قرن مسئولیت پذیری، کارآفرینی و اخلاق مداری خانواده بزرگ راه‌آهن بیانگر ریشه‌دار بودن روابط عمومی و اخلاق پسندیده در میان کارکنان راه آهن است که همچنان در حفظ و استمرار آن، کوشا هستند. لذا این روز را مغتنم شمرده و به همه فعالان عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی در صنعت ریلی به ویژه همکاران ارزشمندم در حوزه روابط عمومی، امور بین الملل و علائم و ارتباطات صمیمانه تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همگان را از خداوند متعال خواستارم.