شناسهٔ خبر: 67520 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

امضای تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران برای بازآفرینی محله‌های هدف شهر تهران

تفاهم نامه تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران برای بازآفرینی محله‌های هدف شهر تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران برای بازآفرینی محله‌های هدف شهر تهران امروز ۲۸ اردیبهشت‌ماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، محمد پژمان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعی از اعضای شواری شهر و مدیران ذی‌ربط به امضا رسید.

طبق اطلاعات منتشر شده هدف از امضای این تفاهمنامه بهره‌گیری از اختیارات و امکانات مدیریتی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، حقوقی و اجرایی طرفین به منظور تدوین، تصویب و اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری شهر تهران با اولویت محله سیروس با تأکید و تمرکز بر محدوده ۴.۴ هکتاری است. این برنامه دربرگیرنده ابعاد مختلف بوده که به صورت مشارکتی با ایفای نقش فعال توسط همه ذی‌مدخلان تهیه شده و ارتقای کیفی فضاهای عمومی، توسعه و تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی، بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی مسکن و توان‌افزایی اجتماعی، اقتصادی و نهادی ساکنان محله را هدف قرار می‌دهد.

براساس مفاد این تفاهم‌نامه شناسایی، ارزیابی، توانایی فنی و مالی و به کارگیری توسعه مطابق با نیازها و شرایط ویژه محله سیروس، همکاری همه‌جانبه در راستای تحقق برنامه توسعه محله، تخصیص تسهیلات نوسازی، مقاوم‌سازی و اسکان موقت، تأمین ۷۰ درصد از اعتبارات جهت اجرای خدمات روبنایی و زیربنایی، تأمین فضاهای عمومی و سرانه‌های مورد نیاز محله در چارچوب برنامه توسعه محله از تعهدات شرکت بازآفرینی شهری ایران در این اقدام خواهد بود.