شناسهٔ خبر: 67535 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قائم‌مقام راه‌آهن تأکید کرد:

ثبت قراردادهای پیمانکاری راه‌آهن در سامانه «ستاد» الزامی است/ بودجه اردیبهشت ماه به پیمانکاران تخصیص یافت

حسین عاشوری قائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: طبق ضوابط و مقررات قانونی ثبت تمام قراردادهای پیمانکاری راه‌آهن در سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، «حسین عاشوری» در دومین جلسه شورای مدیران مناطق که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: با توجه به مصوبات هیئت دولت مبنی بر اینکه تمام قراردادهای راه‌آهن باید در سامانه ستاد ثبت شود و همچنین دستورالعمل فروش ضایعات که در هفته جاری به تصویب هیئت‌مدیره راه‌آهن رسیده و ابلاغ‌شده، انتظار داریم فروش ضایعات بر اساس همین دستورالعمل اقدام شود.

عاشوری در ادامه بر حفظ اموال و اقلام ارزشمند تاریخی و موزه‌ای در راه‌آهن تأکید کرد و گفت: این اموال و اقلام با هماهنگی روابط عمومی راه‌آهن، حفظ سپس در مکانی به صورت موزه باید در معرض دید مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به تأکید مدیرعامل راه‌آهن مبنی بر استفاده از لباس متحدالشکل در تمام بخش‌های راه‌آهن و حتی در ساختمان مرکزی تصریح کرد: در خرید ملبوس سال ۹۸ به این موضوع توجه جدی‌تری صورت خواهد گرفت و برای عملیاتی و اجرایی شدن آن نیاز به نظارت بیشتر مدیران داریم.
عاشوری همچنین با تأکید بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی برای همه مشاغل راه‌آهن از جمله کارکنان بخش تدارکات، گفت: این امر تسلط کارکنان راه‌آهن به مقررات، دستورالعمل‌ها و قوانین را بیشتر خواهد کرد.
قائم‌مقام راه‌آهن از تمام مدیران مناطق خواست بر ارائه خدمات همه شرکت‌های پیمانکاری نظارت کافی داشته باشند تا این شرکت‌ها بتواند به موقع خدمات مورد نیاز خود را به راه‌آهن ارائه دهند.

افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات بیمه درمانی راه‌آهن

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن در این جلسه از افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات بیمه درمانی راه‌آهن خبر داد و گفت: طبق مناقصه‌ای که انجام شد از ۷ شرکت بیمه یکی از شرکت‌های بیمه کشور برنده این مناقصه انتخاب شده است.

«محمدرضا نصرت نظامی» با تأکید بر نظارت بیشتر مدیران بر بیمه نامه‌ها بخصوص بیمه نامه‌های اموال اظهار داشت: در سال جاری شاهد افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات بیمه برای بهبود خدمات درمانی و افزایش خدمت‌رسانی بیشتر به کارکنان راه‌آهن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه متوسط دریافت هزینه‌های درمانی بیمه تکمیلی کارکنان راه‌آهن از ۷۲ روز به ۹ روز کاهش‌یافته است، گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با شرکت بیمه طرف قرارداد کلیه هزینه‌های درمانی زیر ۳۰۰ هزار تومان در کمتر از ۴۸ ساعت پرداخت می‌شود.

نصرت نظامی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: طبق ضوابط قانونی قراردادهای پیمانکاری که با شرکت‌های بخش خصوصی برای انجام پروژه‌های عمرانی منعقد شده در صورتی که این قرارداد به تأیید سازمان برنامه و بودجه رسیده باشد، شامل تعدیل قیمت خواهند بود در غیر این صورت سایر قراردادها روند تعدیل قیمت‌ها نخواهند داشت.

وی با اشاره بر اینکه دولت برای شفاف‌سازی درآمدهای مالیاتی و تعیین میزان مالیات فعالان اقتصادی و شرکت‌های پیمانکاری بر استفاده از «سامانه ستاد» تأکید دارد، گفت: به عنوان یک دستگاه دولتی باید مروج استفاده از این سامانه باشیم تا همه دستگاه‌های اجرایی در جریان مناقصات راه‌آهن قرار بگیرند.

تخصیص بودجه اردیبهشت ماه به پیمانکاران

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه برای تأمین منابع مالی و نگهداری خطوط و انجام پروژه‌های راه‌آهن، همکاری بسیار خوبی دارد.

«مازیار یزدانی» با بیان اینکه راه‌آهن برای حل مشکلات تأمین مالی جلسات متعددی را با کارشناسان سازمان برنامه و بودجه برگزار کرده است، افزود: طبق دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه، کارشناسان این سازمان در زمینه تخصیص اعتبارات مورد نیاز راه‌آهن برای اردیبهشت ماه سال جاری همکاری‌های لازم را به عمل آورده‌اند.

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن در ادامه با اشاره به اقدامات ۱۲ گروه کارشناسی برای تعیین خسارت زیربناهای حمل و نقل ریلی در استان‌های سیل زده، اظهار داشت: به محض دریافت تمام گزارش‌های مربوطه اقدامات مورد نیاز برای بازسازی خطوط با اولویت بندی در دستور کار معاونت فنی و زیر بنایی راه‌آهن قرار می‌گیرد.

پرداخت اعتبارات از جمله بودجه مربوط به نگهداری خطوط، نحوه اختصاص ملبوس به کارکنان مناطق و استفاده از لباس متحدالشکل و تعاملات مناطق با شرکت‌های پیمانکاری و راهکارهای تعدیل قراردادهای پیمانکاری، بررسی تصمیمات کمیسیون معاملات و دپوی ضایعات و نحوه فروش کالاهای انبارهای بلا مصرف در مناطق از مهم‌ترین خواسته‌های مدیران مناطق در این جلسه بود.

همچنین مسائل مربوط به امضای قراردادها، خرید قطعات و تجهیزات فنی مورد نیاز در مناطق، ارائه آموزش‌های ضمن خدمت برای نیروهای شاغل به منظور افزایش بازده کاری و ارتقای بهره‌وری، اتمام پروژه‌های ناتمام، بررسی مشکلات مربوط به خط آهن کرمان به زاهدان، توسعه خطوط فرعی و تهیه سوزن و اتصالات، تکمیل جوشکاری‌های خطوط و احداث آبراه‌ها، راه‌آهن، استخدام راهبران درزین و برخی از مشکلات کارگران پیمانکاری از دیگر مسائل مورد اشاره مدیران مناطق بود که در این جلسه توسط قائم‌مقام، معاونین و مدیران ستادی به آن‌ها پاسخ داده شد.

برچسب‌ها: