شناسهٔ خبر: 67565 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در وزارت راه و شهرسازی انجام شد:

امضا تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت حمل‌ونقل و مرکز همکاری‌‌های تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری/ فاز اول طرح جامع حمل‌ونقل تکمیل شد

تفاهم نامه تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت حمل‌ونقل و مرکز همکاری‌‌های تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس آن مرکز امضا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیین امضا تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت حمل‌ونقل و مرکز همکاری‌‌های تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری میان شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و سید علی اکرمی رئیس مرکز همکارهای تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

آدم نژاد در ابتدای این مراسم ضمن ابراز خرسندی از همکاری با مرکز همکارهای تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: جلسات متعدد و مستمری که داشتیم متوجه شدیم چند نکته میتوانیم با هم همکاری کنیم و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کرد که منتج به این تفاهم نامه شد.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه سعی شده علاوه بر بحث‌های کلان و راهبردی، موارد کاربردی نیز دیده شود.

معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مفاد این تفاهم نامه گفت: ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل کشور یکی از موارد اولویت دار و مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی است که آیین نامه آن نیز تا پایان خرداد‌ماه آماده می‌شود.

وی با بیان انیکه « مقرر شد این ستاد پس از تصویب در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و هیئت دولت، ذیل وزارت راه و شهرسازی کار خود را آغاز کند.» گفت: تمرکز این ستاد بر اثرات توصیه‌ای آن در رابطه با ضعف‌های زیرساخت، وسایل نقلیه، کاربران،  رفتار و فرهنگ و تمامی مواردی که می‌تواند تصادف ایجاد کند، است

آدم نژاد با اشاره بند دیگر این تفاههم‌نامه بیان کرد: نگاه توسعه‌ای به سامانه‌های حمل‌و‌نقل هوشمند نیازمند کارهای وسیعی است و اقدامات انجام شده و در دست اجرا کافی نیست. به عنوان مثال در حوزه حمل‌ونقل جاده‌‌ای نیازمند پیگیری راه‌های هوشمند و توجه به مدل‌های تجاری سازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به بند دیگر این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: مرکز همکاری‌‌های تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری در حوزه  لجستیک که در رابطه با مدل‌های اقتصادی مطرح شده می‌تواند موثر باشد. یکی از نکاتی که می‌تواند ظرفیت ترازنیت را افزایش دهد ایجاد لجستیک پایدار است.

وی از اتمام فاز اول طرح جامع حمل‌ونقل کشور خبر داد و گفت: در فاز دوم بر روی ایجاد مدل‌های تقاضا در حوزه حمل‌ونقل کشور کار می‌شود که تا پایان سال جاری به نتایج خوبی دست‌خواهیم یافت. یکی از مدل‌ها برای سامان‌دهی حمل ۵۰۰ میلیون تن باری است که در حال حاضر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای جابجا می‌شود. همچنین ۳۰ نقطه به عنوان مکان‌های لجستیکی با مدل‌های ریاضی طراحی شده است که منجر به  بهبود جابجایی بار  در کشور می‌شود.

آدم نژاد با اشاره به  بند ایجاد پرتال آمار حمل‌ونقل ذیل این تفاهم‌نامه ابراز داشت: یکی از مشکلات بحث تجمیع و یکپارچه سازی  نظام آماری حمل‌ونقل است و باید در این راستا نظام‌نامه آماری حمل‌ونقل کشور ایجاد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به همکاری در زمینه رسد و تحلیل بازخوردهای ذی نفعان حمل‌ونقل در شبکه‌های اجتماعی در راستای مسئولیت اجتماعی و حقوق مشتریان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند نوع جدیدی از توزیع کالا در اطراف شهرها هستیم و در طرح‌های جامع باید به آن دست‌یابیم.

برچسب‌ها: