شناسهٔ خبر: 6760 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفر استانی به فارس - ۲۰

ساخت آزادراه جدید اصفهان – شیراز و کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسیر فعلی/ آمادگی دولت برای تضمین سود سرمایه گذاری در پروژه‌ها

حسن روحانی رییس جمهوری با اشاره به ساخت آزادراه جدید اصفهان به شیراز، که حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر مسیر فعلی را کاهش می‌دهد، گفت: دولت حاضر است سود سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف نظیر احداث بزرگراه‌ها را تضمین کند و نسبت به آینده این طرح‌ها، تعهد دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در جریان سفر خود به استان فارس ۹ اردیبهشت ماه در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان فارس با تأکید بر اینکه دولت برای دادن فضا به بخش غیردولتی تصمیم قاطع دارد، گفت: دولت از حضور بخش خصوصی در همه بخش‌های اقتصادی، استقبال می‌کند، زیرا دولت نمی‌تواند کارآفرین و صنعتگر خوبی باشد.

رییس جمهوری با اشاره به ساخت آزادراه جدید اصفهان به شیراز که حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر مسیر فعلی را کاهش می‌دهد، گفت: انجام این طرح سرمایه عظیمی می‌خواهد اما دولت با بخش خصوصی در حال اجرای آن است و در صورت تمایل سایر متقاضیان، حاضر به واگذاری سهم خود است.

روحانی خطاب به سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه گفت: دولت حاضر است سود سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف نظیر احداث بزرگراه‌ها را تضمین کند و نسبت به آینده این طرح‌ها، تعهد دهد.

رییس شورای عالی اقتصاد با اشاره به اعلام آمادگی بسیاری از کشورها و شرکت‌های خارجی برای حضور در بخش‌های مختلف اقتصادی، گفت: شرایط کشور در مجموع امیدوارکننده است و من به آینده توسعه ایران امیدوارم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران بر محور تعامل سازنده با دنیاست، گفت: هر کشوری که دروازه‌هایش بسته باشد، قدرت رقابت نخواهد داشت و امروز برخی کشورها، به صورت مشترک محصول تولید می‌کنند به همین دلیل تعامل سازنده به نفع ایران، ‌منطقه و جهان خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: دولت نشان داد توان، قدرت، منطق و دیپلمات‌های لازم برای مذاکره با دنیا را دارد در گام اول، توافق موقت ژنو اجرایی شد، در گام دوم در لوزان، در خصوص چارچوب‌ها و راه‌حل‌های اساسی، به تفاهم رسیدیم و امروز در نیویورک، کار تدوین توافقنامه آغاز شده است. ما از نظر حل مشکلات از ۱+۵ جلوتر هستیم زیرا در کشور ما انسجام وجود دارد و مردم کاملاً با مسایل آشنا هستند و علاقه و رضایتشان را نسبت به خط مشی که شروع شده و ادامه دارد به طرق مختلف نشان داده‌اند.

رییس جمهوری گفت: اگر طرف مذاکره‌کننده همانطور که به زبان می‌گوید، در مقام عمل نیز جدی باشد و بتوان بر مشکلات داخلی خود فائق شود، می‌توانیم مسایل را حل و فصل کنیم.

روحانی با بیان اینکه تحول اقتصادی در کشور نیازمند برطرف شدن بروکراسی است، گفت: ما بخشی از مقررات‌زدایی را شروع کرده‌ایم، به طوری که در گمرکات ما امروز کالا به جای ۲۰ روز ۲ تا ۳ روز معطل می‌ماند اما برای جذب سرمایه‌گذاری نیازمند حذف قوانین دست و پاگیر هستیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه بانک‌های دولتی و خصوصی باید برای رفع مشکلات مالی و بانکی وارد عمل شوند، گفت: متأسفانه برخی از بانک‌های ما هنوز بنگاه‌داری می‌کنند و دغدغه‌شان به جای رشد و توسعه کشور بنگاه خودشان است، مؤسسات و بانک‌های غیردولتی داریم که نیازمند نظارت دقیق‌تر هستند. بانک مرکزی باید در این خصوص فعال‌تر شود. ما اختیارات لازم را به بانک مرکزی داده و خواهیم داد و از طریق مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیز حمایت قابل توجهی از این بانک انجام داده‌ایم./

نظر شما