شناسهٔ خبر: 67612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی موانع و مشکلات پیش روی ساختمان سازان «سرمایه گذاران بخش مسکن» شهر قزوین

جلسه قزوین جلسه ای در خصوص بررسی موانع پیش روی ساختمان سازان شهر قزوین، با حضور رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان و نمایندگان جمعی از ساختمان سازان شهر قزوین در محل سالن جلسات اداره کل راه وشهرسازی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در این جلسه نمایندگان جمعی از ساختمان سازان قزوین ضمن اعلام مشکلات و موانع خود، درخواست‌هایی را مطرح کردند که بررسی‌ و تصمیماتی اخذ شد.

رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان قزوین در این جلسه بر ضرورت انجام امور تخصصی ساختمان توسط اشخاص واجد شرایط در خصوص ضرورت ساماندهی نرخ خدمات واقعی اجرای ساختمان تاکید کرد و گفت: لازم است راهکارهای ساماندهی این موضوع طی جلسه ای مشترک میان اداره کل با سازمان نظام مهندسی ساختمان بررسی شود .

عبدالرزاقی با تاکید بر موضوع ضرورت اخذ پروانه اشتغال به کار تجربی اجرای ساختمان توسط ساختمان سازان دارای مهارت در این زمینه گفت: مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی روند اخذ آزمون و صدور پروانه تجریی برای ساختمان سازان را در چارچوب قانون و ضوابط تسریع و تسهیل نماید .

وی افزود: به منظور فراهم شدن امکان پیگیری خواسته ساختمان سازان از جمله امر اخذ آزمون و صدور پروانه، نمایندگان آنها نسبت به تهیه لیست اسامی و مشخصات همکاران خود اقدام و برای هر شخص بصورت مجزا مستندات مربوط به اخذ پروانه ساختمانی و یا پایانکار طی سه سال گذشته را جمع آوری نمایند و سپس لیست به انضمام مستندات به اداره کل ارائه شود.

عبدالرزاقی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت های مربوط به ظرفیت اشتغال به کار مجریان مقرر شد که از سوی اداره کل راه و شهرسازی پیشنهاد تغییر این موضوع، مشروط به اینکه مجری تجربی خود مالک ساختمان باشد"سرمایه گذار و مجری یکی باشد"، به عنوان دستورکار در هیات چهارنفره استان مطرح گردد و همچنین پیگیری ها به جهت اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

وی در پایان افزود: بازنگری در ضوابط سرپرست کارگاه های ساختمانی که از سوی سازمان نظام مهندسی اعمال میشود مورد تاکید قرار گرفت و پس از وصول مشخصات ساختمان سازان در اداره کل مقرر شد، جلسه ای مشترک با انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان بابت بررسی امکان عضویت ساختمان