شناسهٔ خبر: 67620 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وجود بیش از یک هزار و ۵۲۳ هکتار بافت ناکارآمد شهری و یک هزار و ۱۴۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان اردبیل

جلسه اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از وجود بیش از یک هزار و ۵۲۳ هکتار بافت ناکارآمد شهری و یک هزار و ۱۴۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه و شهرسازي استان اردبيل ، بیستمین جلسه ستاد بازآفرینی استان با حضور سرپرست معاون امور عمرانی استانداری اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان ، فرمانداران ، شهرداران و مدیران عضو ستاد بازآفرینی استان اردبیل در سالن جلسات شیخ صفی الدین اردبیلی استانداری برگزار شد.

محبوب حیدری در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت بازآفرینی استان اردبیل افزود: در حوزه بازآفرینی شهری استان اردبیل تعدادی از پروژه اجرا و به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم ۳۹ پروژه دیگر نیز با ابلاغ اعتبار و منابع مورد نیاز شروع خواهد شود به طوری که ۳ هزار و ۲۱۵ واحد مسکن در این مناطق با پرداخت تسهیلاتی با سود های پایین عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: علاوه براردبیل درشهرهای پارس‌آباد، مشگین‌شهر و گرمی نیز پروژه‌هایی در حال اجراست و در شهرهای خلخال و نمین نیز مطالعات در حال انجام بوده تا پروژه‌های بازآفرینی شهری برای سال آینده در این مناطق تعریف و عملیاتی شوند.

حیدری ادامه داد: بیش از یک هزار و ۵۲۳ هکتار بافت ناکارآمد شهری و یک هزار و ۱۴۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی داریم که عمده این بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه غیررسمی مربوط به شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر است.

هماهنگی میان دستگاه های اجرایی لازمه جذب اعتبارات بازآفرینی شهری است

در ادامه این جلسه مسعود امامی یگانه سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل به اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اعتبارات بسیار خوبی از محل باز آفرینی شهری، برای استان اردبیل در نظر گرفته شده که جذب آن، نیازمند هماهنگی و سرعت عمل همه دستگاه های ذیربط است.

وی ادامه داد: در همین راستا، تمامی مصوبات جلسات بازآفرینی، زمانبندی شده و مطابق با جدول زمانبندی پیش خواهند رفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات در شهرستان ها افزود: مشکلات مربوط به پروژه های شهرستانی، ظرف مدت یک هفته و با حضور فرمانداران تشکیل و مصوبات آن در جلسات استانی مطرح شود.

امامی یگانه گفت: از مزیت های این طرح می توان به احیای بافت های فرسوده و اجرای پروژه های عمرانی مختلف در تمام نقاط استان، با حفظ هویت تاریخی شهرها، اشاره کرد که اهتمام ویژه مدیران و کارشناسان را می طلبد.