شناسهٔ خبر: 67764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اصلاح و ایمن‌سازی ۹۸ نقطه پر تصادف در استان ایلام

نصب نیوجرسی معاون راهداری استان ایلام از نصب چهار کیلومتر نیوجرسی و ۲۵ کیلومتر گاردریل بزای ایمن‌سازی راه‌های استان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام, محمدرضا رضایی اظهار داشت: ایمن سازی ۲۴ نقطه پرتصادف راه‌های استان با اقدامات زودبازده ایمنی از قبیل آشکارسازی، آرام سازی، نصب چراغ‌های چشمک زن و تابلوهای هشداردهنده، اصلاح قوس‌ها و نصب تجهیزات ایمنی در دست اقدام است.

رضایی با بیان اینکه درسال گذشته ۹۸ نقطه مستعد حوادث جاده‌ای با انجام عملیات راهداری نیز ایمن‌سازی شده افزود: در امسال ۹۸ نقطه مستعد حوتدث جاده‌ای در راه‌های مواصلاتی شناسایی شده و علاوه بر عملیات راهداری مستمر نیز ایمن سازی شده است.

انجام ۲۵۰۰کیلومتر خط کشی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در ادامه افزود: به منظور ایمن‌سازی در محورهای مواصلاتی بالغ بر ۷۰۰ تابلو و علائم جاده‌ای ،۷۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی،۲۵۰۰ کیلومتر خط کشی،۴۰ دستگاه چراغ چشمک‌زن نصب شد.

وی ضمن اشاره به نصب ۴ کیلومتر نیوجرسی بتنی و ۲۵ کیلومترگاردریل در حریم راه با هدف افزایش ایمنی، کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات گفت: گاردریل ها جهت عدم خروج ناگهانی از جاده ها یا سقوط در پرتگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

وی خاطر نشان کرد:۸۵۰۰عدد انواع تجهیزات ایمنی بازتاب ،سرعتگیر،بشکه ایمنی،نیوجرسی پلاستیکی و ایمن سازی ۲۴۰ کیلومتر از پرتگاه ها با دپوی خاکی بخشی از اقدامات زودبازده ایمنی انجام شده در یک سال گذشته است.