شناسهٔ خبر: 6778 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گزارش خبري پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي؛

جدول مهمترين اظهارات آخوندي در فارس/ پیگیر جدی توسعه‌ایم/ ثروت اجتماعی شهرها بیشتر به کار می‌آید/ بزرگترين سياست ما فراهم كردن آرامش و امنيت ملت است

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس وزیر راه و شهرسازی همزمان با سفر هیئت دولت به استان فارس از برخی شهرستان‌های این استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان پروژه‌های مهم این شهرستان‌ها قرار گرفت و اخبار خوشی هم به مردم استان فارس داد. مهمترين اظهارات وزير راه و شهرسازي در اين سفر در جدولي منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، عباس آخوندي در سفر استاني هيئت دولت به استان فارس مطالبي را در بازديد از پروژه‌ها و شوراي عالي استهبان مطرح كرد كه مهمترين اين اظهارات در جدول زير آمده است:

رديف

مهمترين اظهارات آخوندي در سفر استاني به فارس

1

در عمل ثابت می‌کنیم که پیگیر جدی توسعه‌ایم

2

تمام مطالبات مردم ني‌ريز را پیگیری می کنم و لازم است ابتدا بررسی‌های فنی از پروژه‌ها صورت گیرد.

3

بزرگترین و مهمترین سیاست ما فراهم کردن امنیت و آرامش ملت است.

4

هر چند برخی تندروی‌ها ما را به جاهای بسیار سختی کشاند ولی تدبیر مقام معظم رهبری به نحوی بود که این ملت را از پرتاب در حفره‌های آتش بر حذر داشت و خوشبختانه با آمدن دولت تدبیر و امید، آرامش و صفا به مردم بازگشت

5

به دلیل مسئولیت‌مان بیش از شما با مشکلات کشور دست و پنجه نرم می‌کنیم و در این راستا همه ما باید حداکثر استفاده را از منابع داشته باشیم.

6

صد برابر بیشتر از توان دولت به توان مردم اعتقاد داریم و اگر مردم بخواهند وحدت داشته باشند با توکل به خداوند می‌توانند هر آنچه را که می‌خواهند بدست بیاورند.

7

باید تدبیر کنیم و از اقدامات پر خطر و خطرات بی‌سود پرهیز کنیم تا بتوانیم این دوره سخت را پشت سر بگذاریم.

8

من مطمئنم ما از شرایط سخت عبور می‌کنیم و در همین مدت کوتاه که دولت تدبیر امید روی کار آمده می‌بینیم که تا چه اندازه عزت ایران حفظ شده است. 

9

کنترل روند افسار گسیخته تورم توسط دولت نشان دهنده زحمات دولت است.

10

در حوزه حمل و نقل هوایی نیاز به ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری داریم و هرجا که بخواهیم ورود پیدا کنیم نیاز به میلیاردها سرمایه داریم اما ما می توانیم همه این کارها را بکنیم که البته نیازمند زیر ساخت‌های فراوان است. 

11

ثبات سیاسی و اجتماعی در ایران سبب می‌شود که علاقمندان به سرمایه گذاری به صورتی جدی وارد عمل شوند.

12

مجموعاً  ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در ایران وجود دارد اما این دولت تا کنون با احداث هزار کیلومتر آزاد راه موافقت کرده که نشان دهنده اعتماد به سرمایه گذاران است.

13

بزرگترین پروژه تاثیرگذار توسعه شهرستان نی‌ریز پروژه راه آهن شیراز – گل گهر است. امیدواریم در اولین گشایش اعتبارات به شکلی جدی آرزوی دیرینه مردم این شهرستان که همین پروژه هست را تحقق بخشیم و ارتباط مستقیم ریلی فارس را به بندرعباس برقرار کنیم

14

۶۸ کیلومتر از بزرگراه رونیز – استهبان – نی ریز را با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح می‌کنیم. این پروژه را ادامه خواهیم داد تا دسترسی ایمن و روان به این منطقه وجود داشته باشد.

15

متاسفانه وضعیت آب‌های زیر زمینی در این منطقه بسیار خطرناک است که دولت در این بخش به دنبال نگاه‌های جدیدی است.

16

به منظور رسیدگی و تکمیل راه‌های شهرستان داراب قراردادی به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان بسته شد. در بحث راه‌های روستایی این شهرستان نیز بهسازی و احداث ۱۰۰ کیلومتر راه مصوب شده که بخشی از آن انجام و ادامه دارد.

17

غایت همه کارهایی که می‌کنیم برای جوامع انسانی است که اگر جامعه‌ای نباشد و شهری وجود نداشته باشد اقدامات عمرانی نتیجه معکوس دارد

18

سازمان اجتماعی شهرها از موارد بسیار مهمی است که باید آن را مد نظر قرار دهیم. متاسفانه این موضوع طوری مدیریت شده تا کیفیت و سبک زندگی مردم در درجه دوم قرار بگیرد و این در حالی است که مردم باید در درجه اول اهمیت باشند. 

19

شهرها بیشتر از آنچه که ثروت مادری داشته باشند، ثروت اجتماعی‌شان به کار می‌آید. این که مردم چندین هزار هکتار درخت می کارند و ارزش افزوده خلق می کنند ثروتی ارزشمند است که باید قدردان آن بود.

20

در خصوص دریاچه بختگان و مشکلات پیش آمده برای آن حتماً باید اقدام کرد.

21

بشر همواره گرفتار افراط و تفریط بوده است؛ برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی، سطح این آب‌ها را بسیار پائین برده که این موضوع در مورد شرق استان فارس نیز صادق است و سطح آب در این محدوده هم بسیار پایین آمده است؛ در زمان برداشت بی‌رویه این آب‌ها باید هشدار داده می‌شد و اقدام جمعی می‌کردیم

22

برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی می‌تواند آینده زیستی کشور را به شدت در معرض خطر قرار دهد چرا که آب چیزی نیست که بتوان آن را به راحتی خلق کرد. در مجموع به این باوریم که اقدامات اجتماعی در این بخش می‌تواند بهتر مثمر ثمر واقع شود.

23

شاهد افتتاح ۸۵ کیلومتر بزرگراه رونیزاستهبان – نی ریز – قطرویه بودیم که تردد ایمن و روان را برای مردم شهرستان‌های این حوزه فراهم می‌سازد.

24

وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای به توسعه حمل ونقل ریلی دارد. ۲۰۰ کیلومتر از راه آهن شیراز – گل گهر که از شهرستان استهبان نیز می گذرد بین ۱۵ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با تعاملاتی که ایران با جهان در حال برقرار است بتوانیم این پروژه و پروژه‌های این چنینی را تامین مالی کنیم و سرعت اجرای آنها بیشتر کنیم.

25

در شیراز که حضور داشتم از بافت قدیمی این شهر دیدن کردم و یک پروژه بزرگ و قدیمی در دست احداث داریم که دارای ۸۶ هزار مترمربع فضا است که در واقع یکی از بزرگترین پروژه های نوسازی بافت‌های تاریخی شهری در ایران است و با کمک مشاوران بین المللی به عنوان یک بنای یادگار و مهم در شیراز احداث خواهد شد.

26

از روند بهسازی بناهای خانه های مشاهیر شیراز از جمله آیت الله شیرازی، آیت الله محلاتی و محل شهادت آیت الله دستغیب بازدید شد.

27

از تونل محرم واقع در کازرون بازديد كردم. تونل محرم تونل مهمی است که شروع عملیات را بررسی کردیم، در منطقه خشت نیز پل خوبی ساخته شده که به منطقه شبانکاره و گناوه متصل می شود که این محور فعال شد.

28

در شهرستان نورآباد و رستم محور بسیار مهمی به نام قائمیه - نورآباد خوشبختانه فعال شده بود و ۲۵ کیلومتر از این محور چهاربانده می شود و امیدواریم امسال زیر بار ترافیک برود. علاوه بر این محور بابامیدان که یکی از مسیرهای پرترافیک به شمار می‌آید و از راه های شریانی جنوب ایران است که باید بررسی کلی برای ارتقای ظرفیت این مسیر صورت گیرد.

29

ایستگاه راه آهن شيراز ايستگاه بسیار خوبی است اما متاسفانه خارج از شهر اجرا شده و فکر نمی‌کنم سهولت مناسبی برای مردم داشته باشد؛ بنابراین تصمیم گرفته شد با مدیریت متروی شیراز جلساتی داشته باشیم و نسبت به ایجاد یک ایستگاه مشترک با مترو که بتواند سهولت بیشتری برای دسترسی به شبکه شهری شیراز داشته باشد، احداث کنیم و افزون بر آن بتوان ایستگاهی مشترکا با مترو در مرکز ترمینال فرودگاه شیراز داشته باشیم که مترو در داخل ترمینال گشوده شود.

30

هماهنگ کردیم که کل شبکه مترو شیراز را با شبکه راه آهن متصل کنیم و لازم است مترو، راه آهن و فرودگاه شیراز با هم یک جا دیده شود تا کارایی بیشتری داشته باشد. در همین زمینه با مسئولان مترو در شیراز جلساتی برگزار کردیم.

31

در مسیر جهرم از شهرستان خفر و سپس این شهر را بازدید کردیم، ۶۰ کیلومتر از بزرگراه شیراز - جهرم در حال چهاربانده شدن است و ۱۰۰ کیلومتر هم پیش از این چهاربانده شده بود که پروژه بسیار بزرگی است.

32

در نی ریز پروژه صد در صد فنی، زیبا و بزرگ نی ریز به سمت استهبان به طول ۸۵ کیلومتر را بازدید کردیم و روی این مسیر نظارت کاملا فنی صورت گرفته است البته این مسیر باید به سمت قطرویه ادامه یابد.

33

از بافت تاریخی شهر نی ریز بازدید کردیم که بافت بسیار ارزشمندی است و شهردار تاکید داشت که به این بافت کمک شود و من حتماً به معاون خودم دستور خواهم داد کمک جدی به این بافت کند

34

عمده ترین پروژه مربوط به راه آهن نی ریز - استهبان - گل گهر است که قطعه ۱۰۰ کیلومتر آن ۵۰ درصد عملیات خاکی دارد که امیدوارم با بهبود فضای بین المللی هر چه سریعتر تامین مالی این پروژه را انجام دهیم که با سرعت بیشتری اجرا کنیم.

 

نظر شما