شناسهٔ خبر: 67783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۳۹ درصدي تصادفات جاده‌اي استان مرکزي در فروردين‌ماه امسال

جلسه مرکزی مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مرکزي در اولين نشست کميسيون اجرايي آيين‌نامه مديريت حمل و نقل و سوانح رانندگي از کاهش ۳۹ درصدي تصادفات جاده‌اي استان در فروردين‌ماه امسال خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مرکزی, اولين نشست کميسيون اجرايي آيين‌نامه مديريت حمل و نقل و سوانح رانندگي در سال ۹۸ به رياست معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مرکزي و با حضور مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان، مديران کل دفتر فني و مديريت بحران استانداري، روساي پليس راه و راهور استان و ساير اعضاي کميسيون برگزار شد.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مرکزي، با بيان اينکه پروژه ايمن‌سازي نقطه حادثه‌خيز پل قلعه‌چي در محور توره- بروجرد يک‌ماه آينده اتمام يافته و اين  پروژه مهم در حوزه حمل و نقل استان مرکزي به بهره‌برداري مي‌رسد افزود: با آسفالت راه انحرافي پل سنجان در محور اراک- توره ظرف يک هفته آينده، عمليات اجرايي پل روگذر از سر گرفته مي‌شود.

علي زندي‌فر همچنين از شماره‌گذاري تيرهاي چراغ برق محور اراک- توره و اراک- سلفچگان خبر داد و افزود: يکي ديگر از مصوبات، افتتاح باند دوم محور نراق به طول ۱۰ کيلومتر بود که قبل از عيد افتتاح شد و مصوبه ديگر هم واگذاري خودروهاي گشت نامحسوس به پليس راه و پليس راهور بود که ۵ دستگاه توسط شهرداري اراک  و ۱۰ دستگاه ديگر از سوي دستگاههاي اجرايي استان و هفت دستگاه هم از سوي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان در اختيار پليس راه و پليس راهور قرار گرفت.

وی از کاهش محسوس تصادفات جاده‌اي به عنوان بخشي از نتايج اين اقدامات ياد کرد و افزود: تصادفات جاده‌اي استان مرکزي ايام نوروز امسال ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش يافت و در فروردين‌ماه هم ۳۹ درصد کاهش تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد بوديم.

توزیع نزدیک به۳۳هزار حلقه لاستیک در ۹ماه اخیر

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مرکزي همچنين از توزيع  ۳۳ هزار و ۷۵۰ حلقه لاستيک طي ۹ ماه اخير در اين استان خبرداد و افزود: حواله چهار هزار و ۵۰۰ حلقه لاستيک تا پايان شهريورماه سال گذشته به صورت دستي و ۲۹ هزار و ۲۴۸ حلقه از اول مهرماه تاکنون از طريق سامانه توزيع لاستيک در اختيار رانندگان وسايل نقليه سنگين استان مرکزي قرار گرفته است.

وي ادامه داد: ۱۲ هزار و ۹۶ حلقه لاستيک سايز ۲۴/۱۲، ۱۰ هزار و ۶۵۱ حلقه لاستيک سايز ۳۱۵، پنج هزار و ۳۷۳ حلقه لاستيک سايز ۳۸۵ و يک هزار و ۲۲۸ حلقه ساير سايزها در بين رانندگان خودروهاي سنگين استان مرکزي توزيع شده است.