شناسهٔ خبر: 67785 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد:

ارائه چهار طرح بین‌المللی برای بزرگ‌ترین پایانه هوایی کشور

کوروش فتاحی ٤ شرکت خارجی طرح های خود برای ساخت بزرگترین پایانه هوایی کشور ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) کوروش فتاحی عضو هیات مدیره و مجری پروژه ترمینال های سلام و ایران شهر گفت : ترمینال ایران شهر یک پروژه مهم در صنعت فرودگاهی کشور است که در چندین فاز در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ساخته خواهد شد.

وی گفت : فاز نخست این ترمینال که در سال ٢٠٢٥ با مساحت ٤١٠ هزار متر مربع  به بهره برداری می رسد ظرفیت اعزام و پذیرش ٢٥ میلیون مسافر در سال را دارد و در سال ٢٠٤٦ این ترمینال با مساحت ٦٥٥ هزار متر مربع به ظرفیت نهایی خود یعنی اعزام و پذیرش سالانه ١٠٠ تا ١١٠ میلیون مسافر خواهد رسید.

فتاحی با بیان اینکه ترمینال ایران شهر با سرمایه گذاری ٢,٥ میلیارد یورویی ساخته خواهد شد اظهار داشت مساحت پارکینگ این ترمینال ٣٠٠ هزار متر مربع و مساحت اپرون آن یک میلیون و ٥٠ هزار متر مربع خواهد بود.

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص روند طراحی این ترمینال گفت : پس از انجام فراخوان عمومی در سال ٩٦ و دریافت ایده‌های مردم، شش ایده برتر انتخاب شد و در ادامه مسابقه طراحی این ترمینال به صورت بین المللی برگزار گردید.

مجری پروژه ترمینال ایران شهر افزود هم اکنون ٤ شرکت بین المللی ایده های خود را برای طراحی ترمینال ایران شهر اعلام کرده اند که پس از بررسی توسط هیات داوران مسابقه، طرح نهایی انتخاب خواهد شد.