شناسهٔ خبر: 67813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت آزادسازی خرمشهر انجام شد؛

صعود کوهنوردان راه و شهرسازی همدان به قله اسپیناس

کوهنورد جمعی از کوهنوردان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان به مناسبت آزادسازی خرمشهر به قله دو هزار و ۵۰ متری اسپیناس در شهرستان آستارا صعود کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،  در این صعود موفقیت آمیز  ، ۱۰ نفر از کوهنوردان زبده و با تجربه  این اداره کل ، به سرپرستی  جلال جلیلی  مسافت ۲۸ کیلومتری قله اسپیناس را در ۶ساعت پیمودند.

قله ۲ هزار و ۵۰ متری اسپیناس جزء ارتفاعات غربی رشته کوه البرز در منطقه تالش بوده و در غرب شهرستان آستارا و بین مرز استان اردبیل و گیلان واقع شده است.

برای رسیدن به قله باید ابتدا به شهر لوندویل  که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، قرار دارد واز آنجا به روستای کوته کومه رفت . ارتفاع تقریبی آبشار لاتون ۱۰۵ متر است که به لحاظ بلندی، مرتفع‌ترین آبشار ایران به حساب می‌آید.

علاوه بر آبشار اصلی، آبشاری دیگر در ۱۰ متری آن قرار دارد که ۶۵ متر ارتفاع دارد و سرریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و پر عرض تر است. در بالا دست آبشار بزرگ لاتون، سه حوض بزرگ طبیعی با سه آبشار ۱۰ متری وجود دارد که از زیبایی‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فرد منطقه لاتون است.