شناسهٔ خبر: 67859 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

امضای یادداشت تفاهم اقدامات اجرایی برای توسعه و تسهیل هوانوردی عمومی/ راه‌اندازی دفتر هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی کشوری

ایر تاکسی یادداشت تفاهم اقدامات اجرایی جهت توسعه و تسهیل هوانوردی عمومی میان بخش های هوایی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عصر امروز در محل سازمان هواپیمایی کشوری، یادداشت تفاهم اقدامات اجرایی جهت توسعه و تسهیل هوانوردی عمومی میان وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید. 

شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، علی عابدزاده، معاون وزیر و رییس سازمان هواپیمایی کشوری، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، آرش خدایی، قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری و منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشتند. 

این توافق که به منظور توسعه هوانوردی عمومی و غیرتجاری در کشور منعقد شده، مواردی چون ایجاد ساختار مقرراتی ویژه هوانوردی عمومی،
واگذاری اقدامات اجرایی به بخش خصوصی، ایجاد سازوکار مقرراتی و عملیاتی برای ایجاد ایرتاکسی، کاهش هزینه های ناوبری و فرودگاهی هوانوردی تجاری و افزایش شبکه توسعه سوخت برای این هواپیما را شامل می شود.

گفتنی است به همین منظور دفتر هوانوردی عمومی نیز در سازمان هواپیمایی کشوری تاسیس خواهد شد.