شناسهٔ خبر: 67886 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکید معاون وزیر راه و شهرسازی بر توجه ویژه به ارگ، باغات و نخلستان‌ها در طرح تفصیلی شهر بم

فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی بر توجه ویژه به ارگ بم، باغات و نخلستان ها و موضوع زلزله در طرح تفصیلی شهر بم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، فرزانه صادق مالواجرد در جلسه بررسی و تصمیم گیری در خصوص طرح تفصیلی شهر بم که در فرمانداری این شهر برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: این ویژگی ها باید در طرح تفصیلی بیش از طرح جامع مورد توجه قرار گیرد و منجر به حفظ باغ شهر بم شود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی افزود: طرح تفصیلی بم با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و راهبری شورای عالی معماری و شهرسازی، و نیز مشارکت مقامات محلی انجام و نتایج آن همزمان با سالگرد زلزله، در پنجم دی ماه رونمایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: با بررسی آسیب شناسی انجام شده توسط مقامات استانی بر روی طرح جامع شهر بم، ظرف دو هفته آینده تصمیم لازم درباره طرح تفصیلی این شهر اتخاذ خواهد شد.

فرزانه صادق مالواجرد با تاکید بر لزوم توجه به سیما و منظر شهری و بهره گیری از الگوی معماری بومی بم تصریح کرد: در این شهر نباید صرفا به اقدامات کالبدی توجه کرد، بلکه اقدامات فرهنگی و ترویجی، انتفاع اقتصادی و نظارت و کنترل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه بم، دبیرخانه کنگره ملی معماری کشور است، از فعالیت مجدد این دبیرخانه خبر داد و گفت: این مهم در کنار استفاده از ظرفیت عظیم دانشگاهی در رشته های معماری و شهرسازی کشور، و توجه به گردشگر داخلی، منجر به رونق گردشگری این شهر تاریخی خواهد شد.

جلسه بررسی و تصمیم گیری در خصوص طرح تفصیلی شهر بم سه شنبه ۷ خرداد با حضور معاون شهرسازی و معماری، معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقیات راه، مسکن و شهرسازی و مقامات استانی کرمان در بم برگزار شد.