شناسهٔ خبر: 67901 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نبود زمین دولتی برای توسعه محدوده شهر بم

جلسه بم مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بيان داشت: زمین دولتی در محدوده طرح تفصیلی برای توسعه محدوده شهر بم وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان, محمدمهدی بلوردی در سفر دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری به این استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به نبود زمین دولتی در محدوده طرح تفصیلی شهر بم، برای توسعه این شهر به الحاق اراضی با کیفیت جهت ساخت و ساز مسکونی نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان همچنین با اشاره به مطرح شدن بازنگری طرح جامع شهر زرند در شورای عالی شهرسازی و معماری، خواستار ساماندهی تعدادی از شهرک های پیرامونی این شهر شد که پس از بازدید معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و رئیس کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی از این شهرک ها، ساماندهی آن ها مورد موافقت قرار گرفت.

سیدمصطفی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان در ادامه با انتقاد از ابلاغ طرح جامع شهر بم گفت: به دلیل مغایرت ها و نواقص، قرار بود این طرح جهت اجرا ابلاغ نشود که این مساله عملی نشد. وی خواستار اصلاح طرح جامع شهر بم در اسرع وقت شد.

همچنین هادی شهسوارپور فرماندار بم گفت: افزایش محدوده این شهر مانع تخریب باغات و بر هم خوردن منظر فرهنگی این شهر خواهد شد.

فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری به همراه محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در سفر یک روزه به استان کرمان از شهر بروات - به منظور بازنگری طرح جامع این شهر-، باغ شهر بم (تپه یادمان)، قنات های دوقلوی شهر بم که به ثبت جهانی رسیده اند، بافت ناکارآمد بم موسوم به محله قشمی ها، ارگ بم و شهرک های پیرامونی شهر زرند بازدید کرد.