شناسهٔ خبر: 67963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت:

پرونده راه‌های روستایی شیراز با پایان۵۰کیلومتر باقیمانده بسته می‌شود

روکش مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: احداث راه‌های روستایی شهرستان شیراز رو به اتمام است و در حال حاضر ۲۰ کیلومتر در دست احداث و ۳۰ کیلومتر نیز در روند مناقصه است که با اتمام این ۵۰ کیلومتر تمام راه‌های روستایی شهرستان شیراز از راه مناسب آسفالته برخوردار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس, فیروز تکاور  در مراسم آغاز پروژه حذف گردنه کرونی  بخش مرکزی شهرستان شیراز که با حضور نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی , فرماندار شیراز و دیگر مسئولان شهرستان و استان حضور داشتند اظهار داشت: روند احداث و تکمیل راههای روستایی شهرستان شیراز در ادوار گذشته بوده و پیگیری خوبی در گذشته تا کنون انجام پذیرفته و حسن ختام راههای روستایی شهرستان شیراز هم اکنون است.

وی خاطر نشان ساخت: در خصوص احداث راههای روستایی شهرستان شیراز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و از سال ۹۶ تا کنون ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در شهرستان شیراز احداث یا آسفالت شده است .

تکاور افزود: پروژه اصلاح قوس گردنه کرونی بخش مرکزی شهرستان شیراز در راستای حذف یک نقطه پر حادثه در یک محور پر تردد اجرا می شوند.

وی گفت: اعتبار این پروژه ۱۴ میلیارد ریال است که توسط بخش خصوصی اجرا می شود و مدت قرارداد آن ۶ ماه است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: این محور به دلیل اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر در منطقه قره باغ از این مسیر تردد می کنند بسیار پر ترافیک و پر تردد است.

تکاور خاطر نشان ساخت: حجم عملیات خاکی اصلاح قوس گردنه کرونی بیش از ۹۰ هزار متر مکعب است .

وی گفت : این پروژه با همکاری و  پی گیری نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تامین اعتبار شده و هم اکنون در دست اجرا قرار گرفته است.