شناسهٔ خبر: 68002 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اطلاعيه هواشناسی:

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شديد/ آمادگی فرودگاه‌های کشور

هشدار هواشناسی بر اساس اعلام هواشناسی امروز يکشنبه، بويژه در ساعات بعدازظهر و اوايل شب، بخش‎هايی از کشور شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شديد موقتی و وقوع سيلاب خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، به دنبال صدور اطلاعیه هواشناسی، دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافندغیرعامل به فرودگاه‎ها در شهرهای مورد نظر در این اطلاعیه برای حفظ آمادگی هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه امروز یکشنبه، ۱۲ خرداد، شمال خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال فارس، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان شاهد این شرایط جوی خواهد بود که بارش‎های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، سیلابی شدن ناگهانی رودخانه‎ها و مسیل‎ها بویژه در مناطق کوهپایه‎ای و کوهستانی در شمال فارس و شمال چهارمحال و بختیاری را به همراه خواهد داشت.

از این رو به هموطنان عزیز توصیه شده است از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‎ها و مسیل‎ها خودداری کنند.

همچنین طی هفته جاری روند افزایش دما برای اکثر مناطق کشور پیش‎بینی شده است که در نیمه شمالی کشور روند افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و نیمه جنوبی کشور روند افزایش دما بین ۴ تا ۶ درجه خواهد بود. طی این اطلاعیه در سه روز آینده در جنوب شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‎بینی شده و در روز دوشنبه خیزش گردوخاک در زابل دور از انتظار نخواهد بود.