شناسهٔ خبر: 68032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتداي امسال انجام شد؛

واگذاري بيش از ۲۹۵ هزار متر مربع زمين برای احداث مسكن در استان كرمان

مسکن کرمان از ابتداي امسال بيش از ۲۹۵ هزار متر مربع زمين دولتي برای احداث مسكن به بنياد مسكن، انبوه سازان و تعاوني هاي مسكن استان كرمان واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني  اداره كل راه وشهرسازي استان كرمان,  محمد مهدي بلوردي  با اعلام اين خبر گفت : اين ميزان زمين در فاز اول و پيش از ابلاغ طرح اقدام ملي مسكن، برای احداث بيش از دوهزار واحد مسكونی واگذار شده است و با ابلاغ این طرح هم سرعت خواهد گرفت.  

مدير كل راه وشهرسازي استان كرمان افزود: اراضي واگذار شده به بنياد مسكن اين استان در فاز اول حدود ۲۶۷ هزار و۵۰۰ متر مربع است که برای احداث۱۴۰۰ واحد مسکن در شهرهاي كرمان، شهربابك، زرند، بافت، راور، سيرجان و رابر در نظر گرفته شده است.

وي بيش از ۲۷ هزار و۵۰۰ متر مربع زمين هم به صورت اجاره ۹۹ساله در اختيار ۶ شركت تعاوني مسكن درشهرهاي رفسنجان وسيرجان قرار گرفته است.

دبير شوراي مسكن استان كرمان تصريح كرد:‌ عمليات اجرايي احداث ۶۲۸ واحد مسكن شركت هاي تعاوني كه زمين دولتي دريافت كرده اند ، آغاز شده و عمليات اجرايي ۱۴۰۰ واحد بنياد مسكن  هم بزودي آغاز خواهد شد .

بلوردي تاكيد كرد: پیش از این و درسفر مقام عالي وزارت راه وشهرسازي به سيرجان در اسفند ماه ۹۷ هم ۵۸۴ واحد مسكن احداثي در دولت تدبير و اميد كه زمين آن به صورت اجاره ۹۹ ساله از سوي اداره كل راه وشهرسازي واگذار شده بود، افتتاح شد.