شناسهٔ خبر: 68043 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست بررسی طرح جامع ایستگاه راه آهن کرمان برگزار شد

جلسه راه آهن کرمان در نشست مدیران ارشد راه آهن ج.ا.ا که در ناحیه راه آهن کرمان برگزار شد طرح جامع ایستگاه ها با رویکرد حمل و نقل همگانی و مراکز لجستیک در این ناحیه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن کرمان، نشست بررسی طرح جامع ایستگاه راه آهن کرمان با حضور مدیر کل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی، معاون مدیرکل خط و سازه های فنی راه آهن ج.ا.ا، بخش خصوصی و مدیرکل راه آهن کرمان برگزار شد.

مدیرکل راه آهن کرمان در این نشت با بیان اینکه طرح جامع ایستگاه ها با رویکرد حمل و نقل همگانی و مراکز لجستیک از مصادیق اقتصاد مقاومتی است، گفت: با تصویب طرح جامع ایستگاه راه-آهن کرمان، این طرح به عنوان اسناد بالادستی محسوب شده و لازم الاجراست.

محمدرضا فیروزکوهی افزود: وسعت اراضی ایستگاه راه آهن کرمان در سال های گذشته حدود ۸۱۴ هکتار بوده است، اما در حال حاضر تنها حدود ۷۰۰ هکتار از این اراضی در اختیار راه آهن قرار دارد.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیر بنایی نیز در این نشست با تاکید بر تقویت شبکه حمل و نقل ریلی، اظهار کرد: بهبود شرایط ایستگاه‌های راهآهن کشور باید به‌عنوان یکی از عناصر اصلی این شبکه مورد توجه قرارگیرد.

وحید علی قارداشی از تلاش برای تغییر در عملکرد ایستگاه راه آهن کرمان سخن گفت و افزود: در حال حاضر با بهره‌گیری از طرح جامع ایستگاه راه آهن کرمان و تغییر نگرش در حوزه مفهوم خدمات ایستگاهی می توان این ایستگاه را از یک ناوگان حمل‌ونقل تک عملکردی به یک پدیده شهری با ماهیت چند بعدی و یک مرکز اقتصادی پویا و سرزنده تبدیل کرد.

وی با اشاره به وسعت بالای اراضی ایستگاه راه آهن کرمان، بیان کرد: تمهیدات لازم برای استفاده از این محدوده ی وسیع در دستور کار قرار گرفته و سعی شده است در دل این ایستگاه فعالیت های محله ای و فرامحله ای برای رفع نیاز مردم گنجانده شود.

کرمان پتانسیل جذب گردشگر را دارد

علی قارداشی با بیان اینکه کرمان پتانسیل جذب گردشگر را دارد، افزود: با اجرای طرح جامع کرمان و استفاده از فرصت اقتصادی به وجود آمده، به طور قطع محدوده وسیع راه آهن کرمان به یک سرمایه پویا و عاملی برای جذب مسافران ریلی تبدیل خواهد شد.

 وی از ظرفیت خوب کرمان برای راه اندازی قطارهای حومه ای سخن گفت و افزود: با توسعه محدوده پیرامون ایستگاه راه‌آهن کرمان و تعبیه خدمات، دسترسی مردم شهرستان های استان نیز برای استفاده از خدمات ایستگاهی آسان می شود.

وی با بیان اینکه در سراسر دنیا توسعه ایستگاه های راه آهن از محل درآمد خود ایستگاه ها تامین می شود، افزود: راه آهن ایران برای خودکفایی به منابع جدید نیاز دارد و ایستگاه راه آهن کرمان یکی از ایستگاه هایی است که ظرفیت تبدیل به یک منبع جدید و پویا را دارد.

برچسب‌ها: