شناسهٔ خبر: 68202 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

تجهیزات نوین را به‌آسانی در اختیارمان نمی‌گذارند/ ردیف بودجه‌ای برای شرکت دیده نشده است

سیدرضا حسینی مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با ابراز گله‌مندی از اینکه تجهیزات نوین به‌راحتی در اختیارش قرار نمی‌‌گیرد و مجبور است به هر طریق ممکن این تجهیزات را به دست آورد، گفت: هیچ‌گونه ردیف جاری از طرف دولت برای این شرکت دیده نشده و منابع مالی لازم باهمت و تلاش همکاران شرکت تأمین می‌شود.

مهندس سیدرضا حسینی، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت راه و شهرسازی  با بیان اینکه حرکت شرکت همواره پویا، در حال تغییر و روبه‌جلو بوده است، به رویکردهای جدید این شرکت اشاره کرد و گفت: نگاه جدیدی که در شرکت دنبال می‌کنیم فاصله گرفتن از فضای سنتی و انجام مناسب تغییرات و اصلاحات روزآمد است؛ تکنولوژی روز دنیا همواره در حال تغییر است و هدفمان این بوده که از این تغییرات فاصله نگیریم؛ بنابراین برای حرکت در این راه در گام نخست نیازمند نیروی انسانی متخصص و کارآمد هستیم که برای جذب این نیروها با چالش‌های ساختاری و اعتباری روبرو می‌شویم ، بنابراین انجام تغییرات ساختاری را گریزی نیست.

هیچ‌گونه ردیف جاری از طرف دولت برای شرکت دیده نشده است

وی بابیان اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک شرکت درآمد - هزینه است و هیچ‌گونه ردیف جاری از طرف دولت برای این شرکت دیده نشده است اظهار کرد: منابع مالی لازم با  همت و تلاش همکاران شرکت تأمین می‌شود؛ با توجه به این موارد و مشکلات مالی که این روزها در کشور وجود دارد ، توانسته‌ایم در سه سال گذشته نزدیک به ۷۰ دانش‌آموخته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را از بهترین دانشگاه‌های کشور، به‌عنوان متخصص در بخش‌های مختلف شرکت جذب کنیم و این افراد در کنار متخصصان با تجربه شرکت می‌توانند دانش فنی روز دنیا را جستجو و جهت استفاده در کشور بومی‌سازی نمایند.

کشورهای پیشرفته امروز تجهیزات نوین  را به‌راحتی در اختیار ما قرار نمی‌دهند

حسینی، گام بعدی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را فراهم ساختن مقدمات عملیاتی کردن این دانش‌های نو خواند و با اشاره به اینکه یکی از این مقدمات برخورداری از  تجهیزات روز دنیا است، گفت: تلاش داریم تجهیزات موردنیاز شرکت را به هر شکل ممکن فراهم کنیم. کشورهای پیشرفته امروز باوجود تحریم‌ها، تجهیزات نوین را به‌راحتی در اختیار ما قرار نمی‌دهند و این‌یکی از چالش‌های اصلی ما است. البته قادر به ساخت برخی تجهیزات در درون کشور هستیم اما باید منحصربه‌فرد باشیم و دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا را به داخل کشور انتقال دهیم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک عنوان کرد: باوجود مشکلات در تهیه و انتقال تجهیزات خاص به کشور و همچنین  مشکلات مالی، خوشبختانه تاکنون همکارانم انگیزه لازم را داشته‌اند و سعی کرده‌اند در این بخش هم به‌گونه‌ای عمل کنند که بتوانیم کارنامه خوبی را ارائه کنیم. از آنجائیکه در حال حاضر و با وجود تحریمهای ظالمانه علیه کشور عمده شرکت های سازنده تجهیزات نوین ، از ارایه خدمات پشتیبانی ممانعت مینمایند ، لذا موضوعاتی همچون  آموزش ، راه اندازی و خدمات پس از فروش فناوریهای یاد شده، از جمله خلا هایی است که    می بایست به همت کارشناسان داخلی تامین و عملیاتی گردد.