شناسهٔ خبر: 68241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بارگیری ۳۶۰ هزار تن محصول چغندر قند خوزستان در یک ماه گذشته

بارگیری چغندر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: به طور میانگین در یک ماه گذشته بیش از ۳۶۰ هزار تن محصول چغندر قند استان بارگیری شده است که به طور روزانه ۵۵۰ دستگاه کامیون برای حمل این محصول بکارگیری شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اذعان کرد: حمل و نقل کالا از طریق انعقاد قرارداد صاحبان کالا با شرکت های حمل و نقل که دارای مجوز از این اداره کل هستند انجام می شود و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، کار نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان کامیون را بر عهده دارد.

وی گفت: باوجود این، اما تلاش شد با اجرای طرح تشویقی، به کامیون دارانی که در بحث حمل چغندرقند، گندم و نهاده های دامی استان فعالیت می کنند سهمیه روغن تعلق گیرد؛ علاوه بر این با توجه به اهمیت موضوع، فراخوان اعزام کامیون با در نظر گرفتن شرایط تشویقی، برای ادارات راهداری سایر استان ها ارسال شد.

وی با اشاره به شرایط حمل بار در استان و همزمان شدن برداشت محصولات تره بار شمال خوزستان با میزان بار وارد شده به بندر امام خمینی(ره)، اظهار کرد: روزانه بیش از ۹۰۰ دستگاه کامیون محصولات تره بار شمال استان را به سایر نقاط کشور حمل می کنند و بارگیری نهاده های دامی، کشاورزی و کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره)  نیز توسط حدود ۲ هزار دستگاه کامیون انجام می شود.

بهرامی نیا با بیان اینکه تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل بر اساس سهمیه، نوع بارگیری و نوع کامیون صورت می گیرد، افزود: در سال های گذشته آمار این ناوگان جمع آوری شده و برای این کامیون ها سهمیه پایه به صورت ثابت برای هرماه تخصیص داده می شود و مابقی سهیمه بر اساس کارکرد، به آنها داده خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان نیا تأکید کرد: وسایل نقلیه ای، متناسب با پیمایش انجام شده سوخت دریافت می کنند.

وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقلی که از بندر امام خمینی(ره) کالای اساسی حمل می کنند، علاوه بر میزان سوخت ماهانه، ۳۰ درصد سوخت اضافه تا پایان شهریور ماه دریافت خواهند کرد.