شناسهٔ خبر: 68250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی حمل و نقل غلات گلستان با ۱۵ هزار ناوگان باری

تریلی مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گلستان گفت: همزمان با فراررسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان، تعداد ۱۵ هزار دستگاه ناوگان باری، جابه جایی و نقل و انتقال این محصولات بویژه غلات را انجام می دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گلستان, "مهدی میقانی" امروز سه‌شنبه در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل اظهار داشت: موجودی ناوگان استان ۸۵۰۰ دستگاه است و بقیه از استان‌های دیگر فراخوان شده است.

به گفته وی، این ناوگان تحت پوشش ۷۵ شرکت حمل و نقل باری استان قرار دارند و جابه جایی بار آنها فقط در قبال بارنامه انجام می‌شود.

میقانی برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها و مشکلات احتمالی، به رانندگان توصیه کرد علاوه بر ضرورت تهیه بارنامه، حتما اقدامات لازم مانند درزگیری، اندازه بارگیری و کشیدن چادر روی محصول را برای مقابله با ریزش محصول، انجام دهند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، جابه‌جایی محصولات کشاورزی گلستان با هماهنگی سازمان جهادکشاورزی و شرکت غله و خدمات بازرگانی و نهادهای متولی انجام می‌شود.

بارگیری روزانه ۲۰۰۰کامیون

با شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی، روزانه ۲۰۰۰ بارگیری به استناد بارنامه از استان انجام می‌شود و پیش‌بینی شده دو میلیون تن محصول کشاورزی استراتژیک در استان برداشت شود.

برچسب‌ها: