شناسهٔ خبر: 68280 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل «ایران‌ایر»:

باشگاه ورزشی «هما» را احیا می‌کنیم/ از ورزش بانوان در «هما» بیش از گذشته حمایت می‌شود

بازدید زنگنه مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ورزش بانوان در «هما» بیش از گذشته حمایت خواهد شد، گفت: باشگاه ورزشی «هما» را احیا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی این شرکت هواپیمایی که صبح امروز در باشگاه «هما» برگزار شد، گفت: در مراسم امروز تمام معاونت ها حاضرند، یعنی همه موظفند که از ورزش حمایت کنند.

وی ادامه داد: در زمان تصدی سرکار خانم دکتر شرفبافی، گام‌های خوبی در زمینه ورزش برداشته شده است. ان‌شاءالله این گام ها استوارتر و با صلابت تر در آینده، به خصوص در زمینه ورزش بانوان برداشته شود. من قول میدهم در زمان من، از ورزش بانوان حمایت بیشتری شود.

دهقانی زنگنه با اشاره به اماکن ورزشی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ابنیه ما فرسوده نیست، بلکه یک هویت تاریخی است و باید دوباره جلا داده شود. این یک افتخار است که در ۵۰ سال گذشته، باشگاه هما همواره یک باشگاه نام‌آور بوده است.

وی افزود: من در طول خدمت خود، چه در ابعاد نظامی و چه در ابعاد غیرنظامی در جایگاه‌های مختلفی بوده‌ام. امروز در جایگاه مدیرعامل هما همانطور که با گذشته افتخار می کنم، به خدمتگذاری شما افتخار بیشتری دارم.

مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به ضرورت فعالیت مجدد باشگاه ورزشی «هما» گفت: ما باشگاه هما را احیا می‌کنیم. و در این راه مهم‌تر از بودجه و مسائل مالی، همت است. پول عامل موثر است، اما اصلی نیست. در این راه بیش از پول به همت نیاز داریم.

وی ادامه داد: هما همیشه در اوج است. ما باید کمک کنیم و از پیشکسوتان یاری بگیریم تا راه آینده برای جوانان ما هموار شود. ورزش مایه نشاط، سلامتی و تندرستی است.  هر انسانی که ورزش می‌کند، حتما با نشاط‌تر، با امید‌تر و سلامت‌تر است.  ورزش همگانی نیز به سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها و گرفتاری‌ها جلوگیری می‌کند.

دهقانی زنگنه افزود: قول می‌دهم با تمام اختیاراتی که دارم، از ورزش «هما» حمایت کنم و دستور می‌دهم که تمام معاونت‌ها با تمام توان در خدمت ورزش «هما»، چه ورزش قهرمانی و  چه ورزش همگانی باشند.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ممکن است برخی قوانین مانع باشگاه‌داری «هما» باشند، گفت: می‌توان از قانون‌گذار کمک گرفت تا بتوانیم باشگاه «هما» را احیا کنیم. این مساله زمانبر است، اما باید قدم‌های اولیه را مستحکم برداریم که آیندگان تاثیر گام‌های ما را ببینند.

وی ادامه داد: اگر امروز پیشکسوتان را در جمع خود داریم، به این دلیل است که گذشتگان این باشگاه را طوری پایه گذاری کرده‌اند که این افتخارات پدید آمده است. این امکان باید برای آیندگان و فرزندان آینده «هما» فراهم شود که قهرمانان ملی این کشور باشند و در این باشگاه تربیت شوند.

دهقانی زنگنه افزود: در گذشته همیشه تیم‌های بزرگ از باشگاه «هما» استفاده می کردند و این مساله باعث می‌شد نام آوران ورزش قهرمانی با این باشگاه آشنا باشند. امروز این پیوند گسسته شده است. ما باید این پیوند را مجدد ایجاد کنیم و بیش از هرچیز به همت نیاز داریم.  امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد که در این راه موفق باشیم. باید به صورت یک تیم عمل کنیم تا پیروز باشیم.

مدیرعامل ایران‌ایر در این مراسم از اماکن ورزشی «هما» از جمله زمین چمن، زمین چمن مصنوعی، سالن ورزش‌های رزمی و استخر دیدن کرد. در این مراسم همچنین از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی «هما» تجلیل شد و برخی از نام‌آوران ورزش قهرمانی کشور از جمله هادی ساعی و کریم باقری در این مراسم حاضر بودند.