شناسهٔ خبر: 68290 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی انجام شد؛

کاهش پرونده های قضایی زمین خواری نتیجه اقدامات پیشگرانه یگان در رفع فوری تعرضات

معارفه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن اقدامات این یگان در حفاظت از انفال را ارزشمند و در راستای منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: اقدامات سریع و پیشگیرانه یگان حفاظت از اراضی در رفع فوری تعرضات باعث شده تا باری بر دوش دستگاه قضایی کشور گذاشته نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان در این نشست از عملکرد سه ساله یگان حفاظت در دوره فرماندهی سرهنگ علی عباس نژاد تقدیر کرد و گفت: از ابتدای تاسیس یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۹۵ تاکنون ۸۹۹۷ مورد تعرض به زمینهای دولتی اتفاق افتاده که ۸۴۴۹ مورد آن رفع فوری شده و تنها ۵۴۸ مورد برای تشکیل پرونده به دستگاه قضایی ارسال شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: راه اندازی و شکل دهی یک سیستم تازه کار دشواریست که سرهنگ عباس نژاد به خوبی از عهده آن بر آمد البته هر چند محوریت این کار با وی بود اما باید بدانیم که این امر حاصل یک کار تیمی بوده و فرماندهان این یگان در تمامی استان ها نقش مهمی در حراست از بیت المال داشته اند.

وی برای سرهنگ جواد خردمند فرمانده جدید یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن هم آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدواریم با تلاشهای ایشان به زودی شاهد تشکیل سامانه ثبت گزارشات مردمی در خصوص تعرض به زمینهای دولتی، مدیریت یکپارچه گشت های حفاظتی باشیم.

سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا نیز در این نشست با اشاره به جامع و دائمی بودن آرمانهای انقلاب گفت: مقام معظم رهبری همواره بر صیانت از این آرمانها و حفظ انقلاب اسلامی تاکید دارند و راهبرد صیانت از این آرمانها را درس گرفتن از گذشته، حفظ ثبات و امنیت کشور، مبارزه با فساد، مرزبندی با دشمن و توسعه اخلاق و عدالت در جامعه می دانند.

وی نقش سازمان ملی زمین و مسکن در توسعه عدالت اجتماعی را شاخص ارزیابی کرد و افزود: وظیفه ما کمک به این رسالت و افزایش رضایتمندی عمومی و به تبع آن ایجاد امنیت در جامعه است.
در این مراسم سرهنگ علی عباس نژاد به ارائه گزارشی از عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت و گفت: از خرداد ۹۵ تا اردیبهشت ۹۸ بیش از ۴۲۶۵ هکتار زمین دولتی از دست متعرضان به بیت المال، رفع تعرض شده است.

فرمانده سابق یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همچنین در خصوص اجرای احکام قطعی و آزادسازی اراضی دولتی نیز گفت: از خرداد ۹۵ بیش از ۲۲۰۰ مورد به مساحت ۴۲۴۳ هکتار حکم قطعی اجرا شده که ۸۷۲ مورد آن خلع ید، ۲۳۲ مورد تخلیه و ۸۶۱ مورد قلع و قمع بوده است.

لازم به ذکر است در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات سرهنگ عباس نژاد فرمانده سابق یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن قدردانی شد و سرهنگ جواد خردمند حکم انتصاب خود را از معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن دریافت کرد