شناسهٔ خبر: 68395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی و نصب هفت دستگاه نسل جدید شتاب‌نگار در جنوب کرمان

شتاب نگار بامشارکت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هفت دستگاه شتاب نگار در جنوب کرمان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان, ساردویی اعلام کرد: با مشارکت مرکزتحقیقات راه و مسکن و شهرسازی ،جانمایی، اجرا و نصب۷ دستگاه شتاب نگار ،سنسور و دیجیتایزر همراه باتقویت زیرساخت های مدیریت بحران زلزله راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهر سازی جنوب کرمان بیان داشت: بر آورد هزینه اجرای این تفاهم نامه بیش از۱۰ میلیارد ریال می باشد که ۵۰ درصد آن توسط استانداری کرمان و ۵۰ درصدتوسط مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی تامین خواهد شد.

ساردویی گفت: به عنوان پایلوت این طرح یک دستگاه درفرمانداری شهرستان جیرفت نصب می شود.این دستگاهها با پایش و رصددقیق تر فعالیت لرزه ای گسل ها و ایجادارتباط بین ایستگاه های شتاب جنوب کرمان وکشور درحال راه اندازی است.

وی اظهار داشت : با راه اندازی و نصب نسل جدید این شتاب‌نگارها دستگاههای قدیمی که در شهرهای جنوبی کرمان نصب شده بود جمع آوری خواهد شد.

لازم به ذکر است جنوب کرمان از مناطق زلزله خیز کشورمی باشد که امید است با نصب این دستگاها کمک شایانی به ایجاد زیرساختهای لازم جهت مدیریت بحران حوادث احتمالی زلزله بوجود آید.

برچسب‌ها: