شناسهٔ خبر: 68434 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به خط انتقال آب از سد لار به شهر جدید پردیس

سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: بر اساس تفاهمنامه سازمان مدیریت از محل ارزش افزوده حاصل از افزایش محدوده حوزه صنعتی، ۳۰۰ میلیارد تومان به خط انتقال آب از سد لار به این شهر تخصیص می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید مهدی هدایت روز شنبه در نشست شورای اداری که با حضور نمایندگان مجلس، فرماندار، امام جمعه، معاونان فرماندار و رؤسای ادارات در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: با استفاده از اعتبار یاد شده پروژه خط انتقال آب از سد لار و تصفیه خانه شماره دو پردیس اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت بزرگترین پروژه مسکن مهر کشور اظهار داشت: پروژه مسکن مهر پردیس بزرگترین پروژه از بعد ریالی در کل کشور است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۴۰ هزار واحد در چهار مرحله افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: برای ادامه کار به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، چهار هزار و پانصد میلیارد تومان آن از محل منابع شرکت عمران و وزارت راه و شهر سازی تأمین خواهد شد و یک هزارو پانصد میلیارد تومان توسط نمایندگان مجلس در قانون بودجه ظرفیت سازی شده که به دنبال آن مجوز افزایش سرمایه به میزان پنج هزار میلیارد تومان به بانک مسکن داده شده است.

هدایت افزود: یک هزار میلیارد تومان از محل افزایش سرمایه و باز پرداخت وام‌های مسکن مهر تأمین شده است.

وی با بیان اینکه مسائل مالی شرکت در بانک مرکزی به خوبی پیش نمی‌رود اظهار داشت: در شهر جدید پردیس به دلیل شرایط آب و هوایی محدودیت فصل کاری داریم و دریافت اعتبارات در اسرع وقت ضروری است تا به تعهدی که به مردم دادیم، عمل کنیم.

هدایت اظهار داشت: وزارت نفت هنوز سهمیه قیر را به ما تحویل نداده و بیشتر پروژه‌های ما در مرحله محوطه سازی هستند و تخصیص سهمیه قیر در این شرایط کار گشا خواهد بود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: در حال حاضر با پنج هزار تن قیر امانی که از سوی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که از مجموعه دیگر به پردیس اختصاص داده شده کار را پیش می بریم.

هدایت همچنین به ایرنا گفت: در بحث زیر ساخت‌ها با برق مشکل نداریم اما در حوزه آب و فاضلاب و شرکت گاز نیاز هست که دستگاه‌های یاد شده، سرعت عملیات اجرایی خود را با سرعت شرکت عمران برای تسریع در تکمیل مسکن مهر تنظیم کنند.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.