شناسهٔ خبر: 68444 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعمیر ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در راهداری همدان / بیش از چهار میلیارد تومان قطعات یدکی، امسال برای آمادگی ناوگان ماشین‌آلات راهداری در نظر گرفته شد

تعمیری رییس اداره تجهیزات و ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: 15 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در حال تعمیر و بازسازی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، آرش آزادی اظهار داشت: هم اکنون ۴۱۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین به‌منظور انجام خدمات راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان همدان وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد ۳۲ دستگاه فرسوده و از رده خارج شده اند و ۱۵ دستگاه نیز در حال تعمیر هستند.

آزادی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر با لحاظ کردن اعتبارت لازم، تعدادی از این ماشین آلات تجهیز و به روز شده اند، ابراز داشت: هم اکنون اقدامات اساسی در زمینه بازسازی و نوسازی هشت دستگاه انواع ماشین آلات در دست اقدام است.

رییس اداره تجهیزات و ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: یک دستگاه برف خور با اعتبار یکصد میلیون تومان، یک دستگاه گریدر با هزینه ۲۵ میلیون تومان و یک دستگاه خط کش با اعتبار ۳۰ میلیون تومان پس از گذشت ۱۵ سال اصلاح، بازسازی و راه اندازی شده‌اند.

تامین ۴ میلیارد تومان برای قطعات یدکی ماشین آلات راهداری

این مسئول اضافه کرد: امسال برای آمادگی هر چه بیشتر ناوگان ماشین آلات راهداری بیش از چهار میلیارد تومان نیز در تأمین اقلامی از جمله قطعات یدکی، سوخت، روانکار، ضدیخ، باطری، تیغه و لاستیک هزینه در نظر گرفته شده است.

آرش آزادی، متوسط عمر ماشین آلات سنگین را ۲۴ سال، ماشین آلات سبک را ۱۴ سال، ماشین آلات نیمه سنگین را ۲۸ سال و در مجموع میانگین عمر ماشین آلات راهداری را ۲۱ سال عنوان کرد و گفت: به دلیل عمر بالای این ماشین آلات، هزینه تعمیر و نگهداری آنها بالاست که این امر به اعتبارات بیشتر نیاز دارد تا راهداران بتوانند با استفاده از ماشین آلات مناسب خدمات مطلوبی را ارائه کنند.

وی تأکید کرد: عمده فعالیت ما همزمان با فصل زمستان و آغاز بارش برف در استان است که ماموران راهداری و حمل نقل جاده‌ای به‌طور مداوم در حال عملیات راهداری و بازگشایی راه‌ها در سطح استان هستند و به همین منظور مهمترین دغدغه تعمیر و راه اندازی ناوگان است که با رفع آن کارایی فعالیت ها تسریع می یابد.