شناسهٔ خبر: 68448 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۳ ماهه اول ۹۸ انجام شد؛

بررسی ۲۶ پرونده تخلف بخش حمل و نقل جاده ای گلستان

کامیون رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام‌کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به تخلفات ۷ شرکت و ۱۹ راننده بخش حمل و نقل جاده ای استان برابر آیین نامه‌ها و کمیسیون‌های مربوطه رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان, "صفا ملکی" امروز یکشنبه اظهار داشت: عمده تخلفات پنج راننده بخش مسافر که در کمیسیون ماده ۱۱ اداره کل رسیدگی شد، قاچاق سوخت با باک اضافه و نرساندن مسافر به مقصد بود که منجر به تذکر کتبی آنها شد.

به گفته وی، ۱۴ راننده بخش بار استان نیز، به دلیل حمل دام غیرمجاز، عدم رعایت مقررات محمولات ترافیکی،واگذاری برگ فعالیت به غیر، عدم رعایت موازین اخلاقی و عدم حضور راننده دوم؛ تذکرات کتبی دریافت کردند.

ملکی ادامه داد: دلایلی که هفت شرکت بخش حمل ونقل اعم از بار و مسافر مشمول جریمه نقدی، برائت، لغو پروانه فعالیت و تذکر کتبی شدند مربوط به صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی، مغایرت مندرجات بارنامه، عدم رعایت ضوابط سازمانی، صدوربارنامه های خارج از حوزه فعالیت،عدم صحت مندرجات صورت وضعیت و دریافت کمیسیون اضافه بوده است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ این اداره کل اختصاص به رسیدگی شکایات رانندگان و شرکت های بخش حمل و نقل جاده‌ای دارد و آرای آنها برابر احکام قضایی می باشد.

ملکی اظهارکرد: شکایات واصله از رانندگان و مسافران به صورت حضوری و یا در تماس با سامانه گویا ۱۴۱ دریافت می شود و پس از بررسی اولیه در کمیسیون رسیدگی به تخلفات رانندگان یا شرکتها، طرح و مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد.

در استان گلستان ۷۵ شرکت حمل و نقل کالا و ۱۹ شرکت و یک نمایندگی در بخش حمل و نقل بین‌المللی و ۷۶ شرکت در بخش مسافری فعال هستند.

تعداد رانندگان بخش باری و مسافر استان نیز به حدود ۱۵ هزار نفر می رسد.