شناسهٔ خبر: 68469 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

يگان حفاظت حريم راه‌هاي استان كرمان آماده دريافت گزارشات مردمي

رفع تجاوز به حریم راه يگان حفاظت از حريم راه‌هاي استان با شماره تماس ۳۵۱۴۱ آماده دريافت گزارشات هم استاني‌هاي گرامي است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان,  سيدعلي حاج سيدعليخاني با بيان اين مطلب گفت: ساخت و سازهاي غيرمجاز، درختكاري و كشت و كار، احداث راه‌هاي دسترسي، هرگونه حفاري و خاكبرداري، تخليه زباله و نخاله هاي ساختماني و نصب تابلوهاي تبليغاتي غيرمجاز در حريم راه‌ها از جمله فعاليت‌هايي هستند كه افراد سودجو بدون هماهنگي با اين اداره كل در فاصله حريم راه‌ها نسبت به انجام آنها مبادرت مي‌ورزند كه اين امر موجب به خطر انداختن جان مسافران و كاهش ايمني سفرهاي برون شهري مي‌شوند.

حریم راه‌هاي اصلي  ۱۳۸ متر  و راه‌هاي روستايي ۱۲۲ متر

حاج سيدعليخاني افزود: هرگونه عمليات كه در فواصل ۱۳۸ متری حريم نهايي راه‌هاي اصلي و ۱۲۲ متری از حاشيه راه‌هاي روستايي انجام  شود در حقيقت تجاوز به حريم راه ها محسوب مي‌شود.

وي تصريح كرد:  در صورت مشاهده هرگونه تخطي ،  طبق قانون، يگان حفاظت از حريم راهها با كسب مجوز از مراجع قضايي علاوه بر ممانعت از ادامه كار نسبت به تخريب اقدام مي نمايد لذا آزادسازي حريم راهها به عنوان يكي از آيتم هاي مهم ايمن تردد محسوب مي شود.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمان با اشاره به اينكه توسعه و تعريض و بهسازي راهها در آينده يكي از اهداف حفظ حريم است افزود: تامين ايمني عبور و مرور امكان انجام عمليات راهداري، وجود فضاي لازم جهت نصب علائم و تجهيزات ايمني راهها و جلوگيري از صدمات وارده به ابنيه فني راهها از ديگر اهداف حفظ حريم راهها محسوب مي شوند.

حاج سيدعليخاني يادآور شد: يگان حفاظت از حريم راهها براي نخستين بار در سطح كشور حدود يكسال قبل در استان كرمان راه اندازي شد و طي اين مدت نبه حدود ۵۰ مورد تخلف تجاوز به حريم جاده هاي استان با كسب مجوز قضايي رسيدگي شده است و اين امر نقش موثري در كاهش فعاليت هاي عمراني غيرمجاز حاشيه راههاي استان داشته است.