شناسهٔ خبر: 68500 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

وزش باد شدید در شرق و غرب کشور/ ارتفاع موج در خلیج فارس به سه متر می‌رسد

باد شدید کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پدیده غالب امروز در برخی مناطق غربی و نیز شرق کشور وزش باد شدید است، پیش بینی کرد، ارتفاع موج در مناطق شرقی خلیج فارس به سه متر نیز برسد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت هواشناسی پرداخت و گفت: در مناطق شمالی آذربایجان های شرقی و غربی، ارتفاعات البرز شرقی و غربی برخی از مناطق سواحل دریای خزر، شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی در ساعت های بعد از ظهر و اوایل شب، بارش پراکنده همراه به رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: از امروز در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید پیش بینی شده است و خیزش گرد و خاک نیز در این منطقه دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: امروز و فردا در مناطق مرکزی کشور مثل جنوب استان های تهران، سمنان، اصفهان، یزد، مرکزی و قم گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود و پدیده گرد و خاک و انتقال آن از مناطق کویزی اطراف به این مناطق نیز دور از انتظار نیست.

رفیعی افزود: امروز و فردا در برخی از مناطق جنوب غرب کشور نیز وزش باد شدید پیش بینی شده است که احتمال خیزش گرد و خاک برای این مناطق وجود دارد. سه روز آینده آب های خلیج فارس به ویژه بخش های مرکزی و شرقی آن مواج خواهد بود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای عمان و غرب تنگه هرمز مواج خواهند بود و ارتفاع موج در بخش های شرقی خلیج فارس به حدود سه متر نیز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوای امروز در تهران ۳۶ درجه خواهد بود، گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و گاهی نیز شاهد وزش باد خواهیم بود.