شناسهٔ خبر: 6854 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديرعامل شرکت راه آهن مطرح كرد:

افزايش سهم شركت‌های ريلی برای تامين مالی پروژه‌ها از طريق بازار سرمايه

محسن پورسیدآقایی مديرعامل راه آهن از انجام مذاكرات با بورس به منظور ترويج تامين منابع مالي از طريق بازار سرمايه خبر داد و گفت: تاكنون مذاكراتي با متوليان اين نهاد انجام شده تا پيرو آن بورس به استناد تضمين شركت هاي ريلي از طريق شركت راه آهن، مجوز انتشار اوراق براي تامين مالي را صادر كند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، محسن پورسيدآقايي با اعلام اين خبر موضوع تامين سرمايه از طريق بورس را مد نظر قرار داد و گفت: هم اكنون اولين پروژه در اين زمينه در مرحله به ثمر رسيدن است به اين ترتيب كه شركت راه آهن مذاكراتي را با بخش خصوصي به منظور ۲ خطه كردن مسير چادرملو به اردكان انجام داده و بر اساس آن بخش خصوصي براي تامين منابع مالي از طريق ابزارهاي بازار سرمايه مانند تشكيل صندوق پروژه و ... اقدام خواهد كرد.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: بخش خصوصي مربوطه با استفاده از اين صندوق يا ساير ابزار هاي مالي بازار سرمايه نسبت به تامين منابع مالي پروژه و كسب سود خود اقدام خواهد كرد.

مديرعامل راه آهن تشويق شركت هاي ريلي به منظور تامين منابع مالي مورد نياز از طريق بازار سرمايه را اقدام قابل توجه ديگري بر شمرد و گفت: در سال گذشته شركت مسافربري جوپار براي خريد ناوگان از طريق انتشار اوراق صكوك نسبت به تامين مالي مورد نياز خود اقدام كرد.

پور سيد آقايي از انجام مذاكرات با بورس به منظور ترويج تامين منابع مالي از طريق بازار سرمايه خبر داد و گفت: تاكنون مذاكراتي با متوليان اين نهاد انجام شده تا پيرو آن بورس به استناد تضمين شركت هاي ريلي از طريق شركت راه آهن، مجوز انتشار اوراق براي تامين مالي را صادر كند.

وي ابراز اميدواري كرد تا با ترويج اين قبيل اقدامات حوزه ريلي و ساير زيرمجموعه هاي وزارت راه بتواند سهم بيشتري از بازار سرمايه در تامين مالي پروژه هاي خود داشته باشند./

نظر شما