شناسهٔ خبر: 68554 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سامانه جامع واگذاری املاک شرکت عمران شهرهای جدید رونمایی شد

شرکت عمران شهرهای جدید سامانه جامع واگذاری املاک شرکت عمران شهرهای جدید با حضور عضو هیئت مدیره و مدیرکل فناوری و اطلاعات و ارتباطات شرکت عمران شهرهای جدید رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  شرکت عمران شهرهای جدید، سامانه جامع واگذاری املاک با حضور صادق اکبری، عضو هیئت مدیره و احمد فرهادی پور، مدیرکل فناوری و اطلاعات و ارتباطات شرکت عمران شهرهای جدید رونمایی و به صورت آزمایشی در شرکت عمران شهر جدید گلبهار مورد استفاده قرار گرفت.
اکبری در این مراسم با تأکید براینکه این سامانه بخشی از پروژه معماری سازمانی وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود گفت: این سامانه قابلیت اشراف اطلاعاتی در زمینه دارایی و املاک، شفاف سازی، مستند سازی، دسترسی سریع، جلوگیری از تضاد و تعارض در واگذاری املاک و همچنین امکان گزارش گیری و ارائه گزارش عملکرد جامع را خواهد داشت.
وی همچنین در این خصوص خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه علاوه بر ساماندهی و اصلاح فرآیندها به نتایج قابل توجهی منجر خواهد شد که تکمیل اطلاعات بانک زمین و مستغلات و استخراج گزارش های مدیریتی از جمله آنهاست.
گفتنی است مهمترین عامل در توسعۀ هر شهری وجود زمین قابل استفاده، اطلاع از کیفیت اراضی و فرآیندهای کاری روان و شفاف است، بدین منظور شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان متولی و راهبر اصلی سیاست های توسعۀ شهرهای جدید، لازم است اطلاعات مناسبی از وضع موجود اراضی و املاک داشته باشد و همچنین واگذاری¬های این امور را بطور سیستماتیک رصد نماید.
با توجه به این اهداف اصلی، ایجاد سامانۀ واگذاری املاک با همکاری دفاتر املاک و حقوقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و شهرسازی شرکت مادر در اواخر پاییز سال ۱۳۹۷ با مأموریت بهینه¬سازی و مکانیزاسیون فرآیند موجود واگذاری املاک و مستغلات آغاز شد.
طبق گزارش ارائه شده از این دفتر برای تهیۀ سامانه مذکور ابتدا شناخت کاملی از فرآیند کار و اطلاعات مورد نیاز هر بخش بدست آمده و پس از تهیۀ نسخۀ اول نرم¬افزار، جلساتی برای اظهارنظر همکاران مرتبط با موضوع در شرکت های تابعه برگزار و سپس بر اساس نتایج حاصل شده و در طی چندین نوبت متوالی، اصلاحات لازم در سامانه انجام شد.
در این سامانه با احراز هویت هر کاربر، تمامی عملیات یک پرونده که قبلاً بصورت دستی و کاغذی انجام می¬شده، در سامانه ثبت و بجای انتقال فیزیکی آنها، با تأیید فعالیت تعریف شده توسط کاربر، پرونده بطور خودکار به مرحلۀ بعدی هدایت می¬شود. بدیهی است هرآنچه که به عنوان سند کاغذی وجود دارد، در سامانه ثبت خواهد شد.
این گونه نرم¬افزارها با دیدگاه فرآیندمحور و بر اساس انتقال فعالیت ها تحت کارتابل مسئولین امور، علاوه بر ساماندهی و اصلاح فرآیندها، به نتایج قابل توجهی منجر خواهند شد که از آن جمله آنها تکمیل اطلاعات بانک زمین و مستغلات و استخراج گزارش¬های مدیریتی از امور است.
لازم به ذکر است این سامانه، هستۀ اولیۀ پکیج الکترونیکی کردن امور در شرکت های عمران شهرهای جدید بوده و با دیدگاه ایجاد سامانه یکپارچه در رسیدگی به تمامی فرآیندهای مرتبط شرکت طراحی شده است.