شناسهٔ خبر: 68613 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

پیش‌بینی جوی آرام و پایدار در غالب مناطق کشور در هفته پیش رو / بارش باران امروز و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی

آب و هوا براساس پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری و همچنین خروجی مدل های هواشناسی امروز و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی به خصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری و همچنین خروجی مدل های هواشناسی امروز پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در استان های مازندران، گلستان و شمال استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و آذربایجان غربی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

این شرایط روز جمعه در استان های آذربایچان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه های البرز در استان گیلان هم دور از انتظار نبوده و این وضعیت جوی هم برای آنها پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است در همین زمینه روز جمعه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان شرایط برای افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق مهیا بوده و طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار خواهیم داشت.

امروز همچنین در برخی نقاط استان های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب استان های سمنان، تهران، قزوین، البرز و شمال استان های قم، اصفهان و یزد در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می شود. این وضعیت امروز در استان های خوزستان، بوشهر و ایلام نیز پیش بینی شده و نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس نیز مواج است.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و گاهش وزش باد پیش بینی می شود و در شب بر میزان حجم ابرها افزوده می شود. برای فردا صبح آسمان پایتخت صاف است اما در اواخر وقت و در شب این شرایط همراه با وزش بادهای شدید خواهد بود. کمینه دما امروز صبح در تهران ۲۴ و در بالاترین حد بیشینه ۳۶ درجه ای برای پایتخت پیش بینی شده است.

گرم ترین مراکز استان امروز اهواز با ۴۴ درجه و یزد و قم با ۴۱ درجه بالای صفر بودند و در مقابل اردبیل با دمای دمای ۲۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان بود.

دما و شرایط جوی پنج روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.