شناسهٔ خبر: 68622 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام قرائتی در نشست توجیهی«نماز در راه، شهر»:

پیام‌های دینی به ساده‌ترین زبان ممکن به مخاطبان بیان شود

قرائتی ستاد اقامه نماز رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به تأثیرگذاری تبلیغ میدانی مبلغان گفت: تبلیغ چهره به چهره بیشترین اثر را در بین شیوه‌های مختلف تبلیغ داشته و عمق معارفی که از این طریق منتقل می‌شود از سایر روش‌های موجود مطلوب‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محسن قرائتی روز پنجشنبه در نشست توجیهی «نماز در راه، شهر» در مجتمع یاوران مهدی قم افزود: مبلغان صرفاً باید مطالبی را مطرح کنند که موردنیاز مخاطبان باشد، انتقال پیام‌های دینی باید به ساده‌ترین زبان ممکن و بدون تکلف ارائه شود.
قرائتی اضافه کرد: احکام اسلامی را باید بدون پیچیدگی و بیان مطالبی که گفتن آن‌ها فایده‌ای در افزایش فهم و درک مخاطب ندارد، خودداری کنند.
وی تصریح کرد: در هیچ زمانی در ۵۰ سال گذشته مردم مانند امروز مشتاق شنیدن احکام دینی و آشنایی با دستورات الهی نبودند.
قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان شیوه‌های دعوت به نماز بیان کرد: اخلاص شرط نخست در دعوت به نماز است، باید نسبت به کتاب‌های مفیدی که در این زمینه تدوین‌شده اهتمام بیشتری به خرج داده شود.
وی همچنین ابراز کرد: سخن بی‌دلیل و بدون مطالعه خیانت به مردم است، یکی از نتایج مثبت حضور در مسجد شنیدن سخنان تازه و افزایش بار علمی و معرفتی فرد است.
قرائتی اضافه کرد: بسیاری از علومی که در سطح جامعه آموزش داده می‌شود علاوه بر اینکه سودمند نیستند بلکه مضر هم بوده و آموزش آن‌ها عملاً هیچ دردی از مشکلات و معضلات اجتماعی حل نمی‌کند.
قرائتی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: بسیاری از بندهای این بیانیه از آموزه‌های قرآنی اقتباس‌شده است.
رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از بی‌توجهی‌های مستمر در رابطه با قرآن کریم گفت: قرآن همواره سخنان تازه‌ای برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی دارد اما ازآنجایی‌که نسبت به این کتاب ارزشمند بی‌توجه هستیم دستمان از معارف آن خالی است.
قرائتی در ادامه اهمیت ایجاد بستر نشاط و شادی در جامعه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: روحانیت باید برای ایجاد بستر شادی و خنده حلال برنامه داشته باشد، زمینه لازم برای پر کردن اوقات فراغت و تخلیه مثبت انرژی در کشور به‌درستی مهیا نیست.
رییس ستاد اقامه نماز کشور همچنین عنوان کرد: به برخی از واجبات و احکام اسلامی مانند حج توجه زیادی می‌شود درحالی‌که نسبت به برخی امور دیگر اهتمام لازم وجود ندارد.
وی در بخش پایانی سخنان خود در اهمیت مساله ازدواج اظهار کرد: ازدواج و دینداری ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشته و هر چه ازدواج یک فرد در زمان مناسب خود انجام شود در دینداری وی اثر بیشتری دارد.

گفتنی است: نشست آموزشي توجيهي يك روزه ائمه محترم جماعات و دبيران محترم اقامه نماز مجموعه وزارت راه و شهر سازي در شهر مقدس قم با عنوان "نماز در راه ، شهر" پنج شنبه ۳۰ خرداد ۹۸ برگزار شد.