شناسهٔ خبر: 68637 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۹۰ درصدی پل بابازید بدون تخصیص اعتبار / رعایت مسائل فنی عامل تاخیر است

پل بابازید با وجود نبود تخصیص هیچگونه اعتباری برای بازسازی پل بابازید، در حال حاضر این پروژه ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به‌نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان, عباس شرفی با اعلام این خبر اظهار داشت: تاکنون حتی یک ریال اعتبار برای پل بابازید تخصیص نیافته است، این در حالی است که اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان علیرغم همه مشکلات، پروژه را با سرعت پیش برده و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه از مجموع ۷۰هزار مترمکعب خاکریزی پیش‌بینی شده در پل بابازید تاکنون ۶۸ هزار مترمکعب انجام شده است، تصریح کرد: علت تاخیر در بهره‌برداری از این پل، رعایت مسائل فنی براساس نشریه ۱۰۱ است.

شرفی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اجرای ۴۰۵ متر پل فلزی در ۷ نقطه شاهیوند، دوآب، چم‌شهران، حیات‌الغیب، زیودار، چم‌مهر و بیشه علیرغم همه محدودیت‌های اعتباری کار فوق العاده‌ای بود که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان انجام شد تا تردد در مناطق سیل‌زده برقرار گردد.

وی اظهار کرد: ترمیم و بازگشایی بیش از ۲۰ نقطه از محور خرم‌آباد- پلدختر به طول ۳۰کیلومتر از دیگر خدمات قابل توجه این اداره کل پس از بحران سیل به شمار می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه تاکنون اعتبارات ماده ۱۲ مدیریت بحران سیل ابلاغ نشده است، گفت: به محض تخصیص اعتبار موضوع بهسازی و مرمت محور خرم‌آباد- پلدختر در دستور کار قرار می گیرد، در حال حاضر عمده چالش، تاخیر در ابلاغ اعتبارات است بیم آن می‌رود که با تاخیر در ابلاغ اعتبارات فرصت بهسازی در محور یادشده از دست برود و در زمستان پیش رو با مشکلات جدی مواجه شویم.