شناسهٔ خبر: 68675 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

آسمان ایران امن است

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری آسمان کشور را امن توصیف کرد و گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر تغییر مسیر پروازهای عبوری از آسمان ایران دریافت نشده است.

علی عابدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواژیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه پروازهای عبوری از آسمان ایران کماکان ادامه دارد، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری آمریکا برای برخی شرکت‌های آمریکایی شرایطی را اعلام کرده که مربوط به حوزه خلیج فارس می‌شود و ربطی به پروازهای عبوری ایران ندارد. تا کنون گزارشی مبنی بر تغییر مسیر پروازهای عبوری از آسمان ایران دریافت نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروازهای داخلی و خارجی کشور و همچنین پروازهای عبوری از آسمان ایران به صورت عادی انجام می شود.

عابدزاده در واکنش به این خبر که برخی شرکت‌های هواپیمایی اروپایی پروازهای خود از فضای ایران را لغو کرده‌اند، گفت: پروازهای عبوری کی‌ال‌ام، لوفتانزا، ایرفرانس و سایر شرکت‌های عبوری از آسمان ایران، ادامه دارد و این شرکت‌ها تاکنون قصد خود برای لغو این پروازها را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نکرده‌اند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: فضای ایران چه برای پروازهای کشور و چه برای پروازهای عبوری امن است و مشکلی برای تامین امنیت پروازها وجود ندارد.

گفتنی است روز گذشته، به دنبال صدور اطلاعیه هوانوردی آژانس فدرال هوانوردی ایالات متحده آمریکا مبنی بر ممنوعیت پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز حریم هوایی ایران در خلیج فارس، گزارش‌هایی درباره لغو پروازهای سایر شرکت‌های هواپیمایی در این منطقه هوایی منتشر شده بود.