شناسهٔ خبر: 68713 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احکام اعضای هیات اجرایی بازآفرینی محله‌های هدف استان مرکزی ابلاغ شد

پژمان احکام اعضای هیات اجرایی بازآفرینی محله‌های هدف استان مرکزی توسط مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و استاندار مرکزی ابلاغ شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی, محمد پژمان در حاشیه دیدار با استاندار مرکزی گفت: از آنجاکه کار بازآفرینی شهری پیچیدگی ها و دشواری های بسیاری دارد، ضرورت دارد برای انجام این امور هم گردش کار کوتاه شود و هم سرعت کار بالا برود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای انجام امور مربوط به بازآفرینی شهری یک ستاد با اختیارات متمرکز در مرکز کشور وجود دارد، ولی فاصله مدیران استانی با این ستاد آسیب رسان بوده و زمینه کندی کارها را فراهم می کند، بر این اساس و با توجه به ظرفیت های مطلوب مدیران استان ها به این نتیجه رسیدیم که باید بیشتر به مدیران استانی تکیه و اعتماد کنیم.

پژمان گفت: شرکت بازآفرینی کشور اختیارات خود را در هیات مدیره، در تمامی موضوعات مربوط به بازآفرینی شهری به یک هیات اجرایی در استان تفویض کرده است تا با هدایت استاندار کارها را به سرعت پیش ببرند و تصمیم گیری های لازم در خصوص منابع، اراضی و املاک، کاربری ها و نوع رویکرد ها و برخوردها با مردم را به انجام برسانند.

وی اظهار کرد: در حوزه امکانات و اختیارات خودمان همه موارد را به استان ها سپرده ایم و تنها در سطح کلان به موضوعات ورود کرده و مسائل را منتقل می کنیم و انتظار رعایت این موارد را داریم، مابقی موضوعات با کوتاه شدن این اقدام و تصمیم گیری ها محقق می شود.

وی بر لزوم دقت و تشخیص درست نسبت به ضرورت ها و اولویت ها در راستای افزایش رضایتمندی مردم تاکید کرد و گفت: با این تحول، مشارکت مردم در نوسازی بافت ها افزایش خواهد یافت و امید است این روند کندی که در حال حاضر به چشم می خورد با این تفویض اختیارات از بین برود.

 سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی نیز گفت: در ۱.۵ سال گذشته اقدامات اجرایی طرح بازآفرینی بافت های شهری در کشور در دست بررسی بود، ولی امروز با حضور معاون وزیر در این خصوص، تفویض اختیار در این حوزه به استان انجام و حکم های مربوطه صادر شد.

وی افزود: یکی از موانعی که در یکسال گذشته باعث شده بود کار به کندی پیش برود، نبود اختیارات کافی در این خصوص بود ولی با احکامی که صادر شد و وظایفی که به استان ها تفویض شد، این پروژه تسریع خواهد شد.

آقازاده گفت: امیدوار هستیم با این تفویض اختیار و تسریع که در بازآفرینی مناطق شهری انجام می شود موجبات رضایتمندی بیشتر مردم را بویژه در مناطق حاشیه ای و ساکنان بافت های فرسوده فراهم شود.

 در جریان این دیدار احکام اعضای هیات اجرایی بازآفرینی محله‌های هدف شهر اراک به "مهدی زندوکیلی" معاون امور عمرانی استاندار مرکزی، "محمدکریم شفیعی" شهردار اراک و "احمد مرزبان" مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان اعضای هیئت اجرائی بازآفرینی شهری استان مرکزی اعطا شد.