شناسهٔ خبر: 68719 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

اهواز و شهرکرد، گرم‌ترین و خنک‌ترین مراکز استان/ ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور از روز پنجشنبه

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه اهواز گرم‌ترین و شهرکرد خنک‌ترین مراکز استان کشور در روز گذشته به ثبت رسیده‌اند از ورود سامانه ضعیف بارشی به شمال غرب کشور از روز پنجشنبه خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت هوای کشور پرداخت و گفت: از امروز تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور از جوی آرام و پایدار همراه با ماندگاری هوای گرم خواهیم داشت.

وی افزود: از روز پنجشنبه با ورود موج ضعیف بارشی از سمت شمال غرب برای مناطق شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی اردبیل و همین‌طور سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات شمالی البرز بارش پراکنده پیش‌بینی‌شده که گاهی با رعدوبرق همراه خواهد بود.

گودرزی اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته نیز پدیده غالب در مناطق شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل در شمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید خواهد بود که سبب ریزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این منطقه خواهد شد.

وی گفت: طی همین مدت با توجه به افزایش سرعت وزش باد به‌تناوب برای مناطق جنوب استان تهران، جنوب سمنان، شمال و شرق استان اصفهان و همین‌طور استان قم، وقوع گردوخاک و کاهش کیفیت هوا برای این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان تهران را صاف، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: حداکثر دمای هوای امروز تهران 38 درجه و حداقل دمای فردا صبح پایتخت نیز ۲۳ درجه سانتی‌گراد است.

وی افزود: گرم‌ترین مرکز استان روز گذشته اهواز گزارش‌شده که دمای آن در گرم‌ترین ساعت به ۴۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است و شهرکرد با ثبت دمای حداقل ۱۱ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان گزارش شده است.