شناسهٔ خبر: 68742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شانه‌سازی ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های ساوه

ایمن سازی دماغه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساوه گفت: ۲۰۰ کیلومتر از شانه‌راه‌های محورهای اصلی و فرعی این شهرستان تیغ‌زنی و تسطیح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جا‌ده‌ای استان مرکزی، ابراهیم مردانی اظهار داشت: برای رفع افتادگی، شانه‌راه کلیه محورهای اصلی و فرعی شهرستان به طول ۲۰۰ کیلومتر تیغ‌زنی و تسطیح  شد.

خاکریزی بیش از ۱۹۰۰۰ مترمکعب در پیچ کیلومتر ۲۶ و ۲۷ محور ساوه – همدان

مردانی ایمن‌سازی پیچ کیلومتر ۲۶ و ۲۷ محور ساوه – همدان با حجم خاکریزی بالغ بر ۱۹ هزار مترمکعب، تعریض و ایمن‌سازی ۴ دهنه پل آبرو و نصب تابلوهای مورد نیاز در محل را از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی راهداران این شهرستان بیان کرد.

نصب ۲۰۰ عدد انواع تابلوهای انتظامی در محورهای ساوه

وی با اشاره به تعمیر روشنایی محورهای مواصلاتی، لکه‌گیری و رفع نواقص رویه‌ راه به صورت دستی با استفاده از ۲۲۰ تن آسفالت، گفت: آشکارسازی و ایمن‌سازی تقاطع سه‌راهی آوه، ایمن‌سازی دماغه‌های دو بانده محور ساوه – سلفچگان، ترانشه‌برداری و حذف نقاط کور جاده‌ای، پاکسازی بالغ بر ۵۲۰ متر مکعب نخاله از حریم راه و نصب ۲۰۰ عدد انواع تابلوهای انتظامی در طول محورها دیگر اقدامات انجام شده توسط راهداری شهرستان محسوب می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه افزود: در پی بارش‌های بهاری و جاری شدن سیلاب، راه روستای گردشگری قیزقلعه در بخش مرکزی ساوه مسدود شده بود که با توجه به جاری بودن زه‌آب سد ساوه در مسیر رودخانه امکان تردد برای اهالی ممکن نبود، اما در روزهای اخیر با استفاده از دال‌های بتنی و احداث آبنما نسبت به برقراری ارتباط توسط راهداران شهرستان اقدام شد.  

لازم به ذکر است شهرستان ساوه دارای ۱۴۷ کیلومتر آزادراه، ۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی و ۷۸۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی است.