شناسهٔ خبر: 68803 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور:

ایران کشور مرجع منطقه در حوزه هیدروگرافی است/ پرچمدار شدن بخش خصوصی در نقشه‌برداری و هیدروگرافی ضروری است

مسعود شفیعی مسفود شفیعی کشور ایران را کشور مرجع در منطقه در حوزه هیدروگرافی خواند و گفت: پرچمدار شدن بخش خصوصی در بخش نقشه برداری و هیدروگرافی کشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسفود شفیعی، رئیس سازمان نقشه برداری کشور در مراسم گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی با بیان اینکه طبق قانون ۱۱ اقدام دائمی توسعه کشور راهبری فعالیت های نقشه برداری کشور بر عهده سازمان نقشه برداری است، گفت: مدتی است که سازمان نقشه برداری بر روی نظارت بر فعالیت های بخش خصوصی در زمینه نقشه برداری تمرکز کرده است.
وی با بیان اینکه نقشه برداری از سوی بخش خصوصی نباید به قراردادهای بین کارفرما و مشاور محدود باشد، افزود: نظارت در این بخش باید به ارتقاء کیفیت و فرهنگ کیفی منجر شود.
وی پرچمدار شدن بخش خصوصی در بخش نقشه برداری و هیدروگرافی کشور را ضروری دانست و اظهار کرد: تلاش ما بر این است که نظارت به گونه ای باشد که کیفیت فعالیت های بخش خصوصی را افزایش داده استانداردها و رویه ها را به هم نزدیک کند.
عضو کمیته ملی هیدروگرافی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه از این پس مشاوران ذیصلاح و فعالان نقشه برداران کشور شاهد ظهور و تقویت جایگاه نظارت بر فعالیت خود خواهند بود، تصریح کرد: هم اکنون کارهای نقشه برداری کشور با بهترین کیفیت و کوتاه ترین زمان انجام می شود.
وی ایران را کشور مرجع در حوزه هیدروگرافیدر منطقه خواند و با اشاره به اینکه در عرصه بین الملل نیز از مراجع هیدروگرافی هستیم، گفت: کشور ما در عرصه هیدروگرافی منطقه تاثیر گذار است و مسئولیت هماهنگ سازی رویه ها در منطقه بر عهده ایران است.

شایان ذکر است مراسم گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی هم اکنون در محل سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه نقشه برداری و هیدروگرافی کشور در حال برگزاری است.