شناسهٔ خبر: 68846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات روکش حفاظتی قیری به طول شش کیلومتر در محور کمربندی بخش ارسک خراسان جنوبی

انجام فوگسیل رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه از اجرای عملیات فوگسیل (روکش حفاظتی قیری) در محور کمربندی بخش ارسک در شهرستان بشرویه به طول شش کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به‌نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی, محمد خیری اظهار کرد: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی بشرویه و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، عملیات روکش حفاظتی قیری (فوگسیل) محور کمربندی شهر ارسک بطول شش کیلومتر به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه تصریح کرد: این پروژه به صورت امانی و در خرداد امسال توسط اداره شهرستان اجرایی شد و از اولویت‌های مهم این اداره، ارتقاء وضعیت شبکه راه‌های مواصلاتی بشرویه است که این امر نیازمند روکش آسفالت در محور های اصلی و روستایی است که با توجه به عمر بالای آسفالت این محورها، باعث ایجاد ترک‌هایی در سطح آسفالت شده که نیاز به روکش دارد و با اجرای این گونه عملیات افزایش طول عمر جاده را خواهیم داشت.

خیری ادامه داد: طول محور آسفالته بشرویه به ارسک ۲۴ کیلومتر که طی دو سال گذشته ۹ کیلومتر آن واقع در  مسیر بشرویه – فردوس و  ۵/۵ کیلومتر سه راهی به سمت ارسک روکش اسفالت گرم اجرا شده و برای آسفالت قسمت دیگری از مسیر نیز قرارداد منعقد شده که بزودی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

بهسازی راههای بشرویه نیازمند اعتبارات استانی بیشتر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه افزود: رسیدگی مناسب به راههای اصلی و فرعی و روستایی شهرستان بشرویه را نیازمند اعتبارات استانی بیشتر عنوان کرد که در کنار اعتبارات ملی قابلیت بهبود محورهای حوزه استحفاظی این اداره را فراهم می‌کند.

وی، در خصوص پروژه‌های آتی و در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، تصریح کرد: پروژه احداث راهدارخانه ارسک – روشنایی در دو نقطه تقاطع کمربندی بشرویه، مسجد ابوالفضل و تقاطع سه راهی ارسک در محور بشرویه- فردوس و روکش آسفالت قسمتی از  محور های اصلی بشرویه- فردوس و بشرویه – ارسک و فوگسیل محورهای روستایی حوزه این شهرستان از جمله اقدامات در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه است که در سال جاری عملیاتی و اجرایی خواهد شد. 

لازم به ذکر است شهرستان بشرویه دارای بیش از۶۰۰ کیلومتر جاده بین‌ شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره  قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها و نیز اولویت بندی آنها نسبت به انجام روکش راههای حوزه استحفاظی اقدام می‌شود.