شناسهٔ خبر: 68859 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی امروز به خراسان رضوی می‌رود / افتتاح پروژه ملی سنگ بست و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه عمرانی در دستور کار است

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خراسان رضوی عملیات اجرایی برخی از پروژه‌های این استان را آغاز خواهد کرد و در ادامه پروژه‌ ملی ساماندهی و احداث پل‌های بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست را افتتاح و از پایانه مرزی دوغارون، ایستگاه راه‌آهن خواف – هرات و همچنین بافت فرسوده شهر تربت حیدریه بازدید خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه پنجم تیرماه، راهی استان خراسان رضوی می‌شود تا کلنگ آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌های این استان را بر زمین بزند، در این سفر پروژه‌ ملي  ساماندهي و احداث پل‌های بزرگ و تقاطع سنگ بست را افتتاح می‌کند. در برنامه سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان رضوی بازدید از بافت فرسوده شهر تربت حیدریه، ایستگاه راه‌آهن خواف – هرات و پایانه مرزی دوغارون نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی در طول سفر خود به خراسان رضوی عمليات اجرايي احداث باند دوم محور تربت حيدريه - دولت آباد به طول ۱۰ كيلومتر به استثناي پل راه آهن و كنار گذر را که قرار است در مدت دو سال ساخته شود را کلنگ خواهد زد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه در مراسمی عمليات اجرايي تکمیل احداث قطعه سه باند دوم فریمان – مشهد ( باند رفت مشهد- فریمان ) را آغاز خواهد کرد. این پروژه با برآورد ۲۸۵ ميليارد ریالی در مدت ۲۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسلامی در ادامه سفر خود به خراسان رضوی کلنگ آغاز عمليات اجرايي احداث قطعه سه محور تربت حيدريه - باخرز بطول ۲۵ كيلومتر را خواهد زد. بر اساس برآوردهای اولیه احداث این پروژه به مبلغ ۸۰  ميليارد ريال ۳۰ ماه به‌طول خواهد انجامید.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این سفر پروژه‌ ملي ساماندهي و احداث پل‌هاي بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست را افتتاح خواهد کرد و این پروژه به بهره‌برداري خواهد رسید. طول كلي این پروژه با احتساب رمپ‌ها و لوپ‌ها و تيپرها ۵/۹ کیلومتر است که در مدت ۲۴ ماه با مبلغ ۲۵ميليارد تومان به‌طور صدردرصدی تکمیل شده است.

بخش عمدهاي از پروژه ملي ساماندهي و احداث پل‌هاي بزرگ و خاص تقاطع سنگ بست، احداث دو  پل  بزرگ  شامل  پل بزرگ و خاص  فلزي دهانه ۵۰ متري روگذر راه آهن سنگ بست و پل بزرگ و خاص ۲۵*۲+۱۳*۲ رودخانه سنگ بست است.

عمليات نصب علائم و تاسيسات ايمني و خط كشي این پروژه به عهده اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خراسان رضوي بوده است.

مهندس اسلامی در جریان این سفر از پایانه مرزی دوغارون بازدید خواهد کرد. پایانه دوغارون فعال ترين مرز كشور در تردد پياده مسافرين خارجي است و همچنین یکی از پایانه‌های فعال کشور در ترانزیت خروجی کالا از کشور است. این پایانه در مرز ایران و افغانستان با مساحت ۳۳ هکتار از گستردگی و تنوع کالای عبوری زیادی برخوردار است.

در برنامه بازدید وزیر راه و شهرسازی بازدید از تاسیسات و ایستگاه راه‌آهن خواف – هرات نیز پیش‌بینی شده است. راه‌آهن خواف – هرات علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از نظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد- حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرقی آسیا بسیار مهم است.

اسلامی در جریان این سفر از بافت فرسوده شهر تربت حیدریه نیز بازدید خواهد کرد.