شناسهٔ خبر: 68944 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل كالا و مسافر خراسان شمالی قوانین حمل و نقل را بازآموختند

بدیعی مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از برگزاری دوره باز آموزی مدیران فنی شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل جاده ای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، علي اصغر بديعي مقدم اظهار کرد: در این دوره آموزشی  مدیران فنی از ۳۵ شرکت حمل و نقل مسافر و ۲۶ شرکت حمل بار، قوانین مربوط به حمل و نقل عمومی را بازآموختند. در این دوره آموزشی، شرکت کنندگان با انواع تخلفات مرتبط با فعالیت مدیر فنی آشنایی شده و با نحوه کنترل نواقص، معایب وسیله نقلیه و نحوه کارکرد و کنترل تجهیزات فنی وسایل نقلیه آشنا شدند.

وی اظهار داشت: مدیران فنی شرکت های مسافری و باری مکلف هستند وسیله نقلیه را به لحاظ سلامت فنی و ایمنی، بررسی کرده و پیش از آغازسفر، آمادگی ناوگان برای اعزام به سفر را به صورت مکتوب اعلام  کنند از این رو مسئولیت بروز مشکل با مدیران فنی و با مدیران شرکت های حمل ونقل است.

بديعي مقدم گفت: مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل درجهت ارتقاء و تامین ایمنی ناوگان مسئولیت زیادی دارند و نظارت آنان نقش تاثیرگذاری در ايمني  سفرهای جاده ای دارد.

مديركل کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی این است که مدیران فني شركتها قوانین مربوط به آمادگی ناوگان برای انجام سفر را دوباره بياموزند و نسبت به اجرای قوانین، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.